Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Image of Primary School Teachers from the View of Pupils'

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001688" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Image of Primary School Teachers from the View of Pupils'

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The personality of the teacher is an indispensable part in the educational process. A teacher leads student learning activities and influences them educationally. The main task of a teacher is to lead a pupil towards the self-development of their own potential. This development is also influenced by the relationship between student and teacher and their views on the profession. The paper presents results of a research survey, which was implemented on the basis of a questionnaire among pupils of the first, third and fifth grades. The primary objective was to determine how children perceive their teachers and what features pupils expect from them. The secondary objective was to determine the behaviour of teachers during lessons and the actual relationship of a teacher to a pupil.

  • Název v anglickém jazyce

    The Image of Primary School Teachers from the View of Pupils'

  • Popis výsledku anglicky

    The personality of the teacher is an indispensable part in the educational process. A teacher leads student learning activities and influences them educationally. The main task of a teacher is to lead a pupil towards the self-development of their own potential. This development is also influenced by the relationship between student and teacher and their views on the profession. The paper presents results of a research survey, which was implemented on the basis of a questionnaire among pupils of the first, third and fifth grades. The primary objective was to determine how children perceive their teachers and what features pupils expect from them. The secondary objective was to determine the behaviour of teachers during lessons and the actual relationship of a teacher to a pupil.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Social sciences and society (ICSSS 2012)

  • ISBN

    978-1-61275-048-4

  • ISSN

    2160-1070

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    83-88

  • Název nakladatele

    Information engineering research institute

  • Místo vydání

    Newark

  • Místo konání akce

    San Diego, CA

  • Datum konání akce

    1. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000318205700018