Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523823" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvěk se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem v školním prostředí. První čast je zaměřena na teoretický rámec, který vymezuje specifika asymetrické interakce mezi dvěma hlavními subjekty edukačního procesu. V tomto kontextu je věnována pozornost výzkumům bezprostřednosti učitele a vnímané blízkosti. Jedná se o významné aspekty, které, jak se zdá, se přímo odráží v učení žáků a třídním klimatu. Druhá čast představuje výsledky kvalitativně orientované studie, jejíž cílem bylo analyzovat interakce uskutečňující se ve vztahu učitele a žáka, jejich dopad a vliv na vnímanou blízkost ze strany žáků. Prostřednictvím narativních rozhovorů se studenty humanitních fakult a jejich analýzy, bylo identifikováno několik aspektů ve vztahu učitele a žáka. Jak se zdá, vztahy s učiteli se promítají do života studentů a jejich postojů k sobě samým, k autoritám a vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Interaction between teacher and pupil and its influence on the perceived closeness of pupils
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the relationship between teacher and pupil in a school environment. The first part is focused on the theoretical framework which defines the specifics of the asymmetric interaction between the two main subjects of the education process. Research of the teacher's immediacy and perceived closeness is evaluated in this context. These are important aspects that seem to be directly reflected in student’s learning and the classroom climate. The second part presents the results of a qualitative study which aimed to analyze the interactions in the relationship between teacher and pupil, their impact and influence on the perceived closeness of pupils. Narrative interviews with humanities students and their analysis identified several aspects in the relationship between teacher and pupil. It seems that relations with teachers are reflected in students’ lives and their attitudes towards themselves, authority and education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and New Developments 2019
ISBN
978-989-54-3125-0
ISSN
—
e-ISSN
2184-1489
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
361-365
Název nakladatele
inScience Press
Místo vydání
Lisabon
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
22. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—