Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523823" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvěk se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem v školním prostředí. První čast je zaměřena na teoretický rámec, který vymezuje specifika asymetrické interakce mezi dvěma hlavními subjekty edukačního procesu. V tomto kontextu je věnována pozornost výzkumům bezprostřednosti učitele a vnímané blízkosti. Jedná se o významné aspekty, které, jak se zdá, se přímo odráží v učení žáků a třídním klimatu. Druhá čast představuje výsledky kvalitativně orientované studie, jejíž cílem bylo analyzovat interakce uskutečňující se ve vztahu učitele a žáka, jejich dopad a vliv na vnímanou blízkost ze strany žáků. Prostřednictvím narativních rozhovorů se studenty humanitních fakult a jejich analýzy, bylo identifikováno několik aspektů ve vztahu učitele a žáka. Jak se zdá, vztahy s učiteli se promítají do života studentů a jejich postojů k sobě samým, k autoritám a vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction between teacher and pupil and its influence on the perceived closeness of pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the relationship between teacher and pupil in a school environment. The first part is focused on the theoretical framework which defines the specifics of the asymmetric interaction between the two main subjects of the education process. Research of the teacher&apos;s immediacy and perceived closeness is evaluated in this context. These are important aspects that seem to be directly reflected in student’s learning and the classroom climate. The second part presents the results of a qualitative study which aimed to analyze the interactions in the relationship between teacher and pupil, their impact and influence on the perceived closeness of pupils. Narrative interviews with humanities students and their analysis identified several aspects in the relationship between teacher and pupil. It seems that relations with teachers are reflected in students’ lives and their attitudes towards themselves, authority and education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and New Developments 2019

  • ISBN

    978-989-54-3125-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    2184-1489

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    361-365

  • Název nakladatele

    inScience Press

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    22. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku