Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relationship of a teacher and a learner from different cultural backgrounds: some retrospective views of the young Romani

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63525909" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63525909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/edukacja-miedzykulturowa/1006-em2020/em20202/6630-em2020205" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/edukacja-miedzykulturowa/1006-em2020/em20202/6630-em2020205</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/em.2020.02.05" target="_blank" >10.15804/em.2020.02.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relationship of a teacher and a learner from different cultural backgrounds: some retrospective views of the young Romani

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The formal and informal relationship of the teacher and pupil is a significant aspect, which is directly reflected in the quality of the educational process. Due to inclusion, there is an even greater necessity to focus attention also on the relationship plane of the teacher and pupil from a different cultural background because the socio-cultural specifics permeate into the daily interactions in the school and they substantially influence the motivation and learning of the Romani pupil. The objective of the presented study was to clarify the significant aspects of the teacher-pupil relationship that influenced the young Romani and their view-point on school and education. It seems that the significant aspects that can be considered as pre-concepts are teachers, the degree of perceived help and support, inequality and sharing the perspectives of the pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    The relationship of a teacher and a learner from different cultural backgrounds: some retrospective views of the young Romani

  • Popis výsledku anglicky

    The formal and informal relationship of the teacher and pupil is a significant aspect, which is directly reflected in the quality of the educational process. Due to inclusion, there is an even greater necessity to focus attention also on the relationship plane of the teacher and pupil from a different cultural background because the socio-cultural specifics permeate into the daily interactions in the school and they substantially influence the motivation and learning of the Romani pupil. The objective of the presented study was to clarify the significant aspects of the teacher-pupil relationship that influenced the young Romani and their view-point on school and education. It seems that the significant aspects that can be considered as pre-concepts are teachers, the degree of perceived help and support, inequality and sharing the perspectives of the pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukacja międzykulturowa

  • ISSN

    2299-4106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    119-129

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus