Styl mediálních dialogů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001875" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001875 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68378092:_____/13:00423086
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Styl mediálních dialogů
Popis výsledku v původním jazyce
V této publikaci jsme předvedli škálu dialogů od krátkých informativních interview po moderování celých vysílacích bloků, od rozhovorů seriózních po zábavné talk show. Vybírali jsme z rozhovorů, které prezentuje Česká televize na svých třech programovýchkanálech, a také Český rozhlas, jednak Radiožurnál, jednak Český rozhlas 2. Analyzovali jsme rozhovory moderátorů s hosty i vzájemné polemiky hostů, dotazy diváků i odpovědi na ně. Zaměřili jsme se na interakční strategie, jako je kooperativnost, dosahování souhlasu i akcelerace nesouhlasu, slaďování zájmů i vyhrocování sporu, vyjadřování zdvořilosti i ironizace partnera, popichování, škádlení, zahánění do úzkých a další opakující se postupy jak na straně moderátorů, tak na straně hostů. Hodnotili jsme, jak odlišně se chovají moderátoři v jednotlivých dialogických formátech, jaké dotazy kladou, jaké pozice pro svého hosta plánují a průběžně svými otázkami konstruují, i jak se hosté snaží nástrahám moderátorů uniknout, jak se odpovědím
Název v anglickém jazyce
The Style of Media Dialogues
Popis výsledku anglicky
In this book, we have presented a range of dialogues, from short informational interviews to the moderation of entire broadcasted episodes, from discussions of serious topics to talk show entertainment. We have selected them from all three Czech Television channels, as well as from Czech Radio - Radio Journal and Czech Radio 2. We have analyzed interviews between moderators and guests as well as polemics between the guests, questions from viewers and answers to them. We have focused on interactional strategies such as cooperativeness, achieving agreement and the acceleration of disagreement, harmonizing interests and increasing tense conflicts, the expression of politeness and the ironizing of interlocutors, teasing, cornering, and other repeated procedures both from the moderators and the guests. We have evaluated the different ways the moderators behave in the individual dialogical formats, which questions they pose, which positions they plan and gradually construct for their guests
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F09%2F2028" target="_blank" >GA405/09/2028: Styl mediálních dialogů</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-200-2267-7
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
Academia
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—