Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Styl mediálních dialogů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001875" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001875 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378092:_____/13:00423086

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Styl mediálních dialogů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této publikaci jsme předvedli škálu dialogů od krátkých informativních interview po moderování celých vysílacích bloků, od rozhovorů seriózních po zábavné talk show. Vybírali jsme z rozhovorů, které prezentuje Česká televize na svých třech programovýchkanálech, a také Český rozhlas, jednak Radiožurnál, jednak Český rozhlas 2. Analyzovali jsme rozhovory moderátorů s hosty i vzájemné polemiky hostů, dotazy diváků i odpovědi na ně. Zaměřili jsme se na interakční strategie, jako je kooperativnost, dosahování souhlasu i akcelerace nesouhlasu, slaďování zájmů i vyhrocování sporu, vyjadřování zdvořilosti i ironizace partnera, popichování, škádlení, zahánění do úzkých a další opakující se postupy jak na straně moderátorů, tak na straně hostů. Hodnotili jsme, jak odlišně se chovají moderátoři v jednotlivých dialogických formátech, jaké dotazy kladou, jaké pozice pro svého hosta plánují a průběžně svými otázkami konstruují, i jak se hosté snaží nástrahám moderátorů uniknout, jak se odpovědím

  • Název v anglickém jazyce

    The Style of Media Dialogues

  • Popis výsledku anglicky

    In this book, we have presented a range of dialogues, from short informational interviews to the moderation of entire broadcasted episodes, from discussions of serious topics to talk show entertainment. We have selected them from all three Czech Television channels, as well as from Czech Radio - Radio Journal and Czech Radio 2. We have analyzed interviews between moderators and guests as well as polemics between the guests, questions from viewers and answers to them. We have focused on interactional strategies such as cooperativeness, achieving agreement and the acceleration of disagreement, harmonizing interests and increasing tense conflicts, the expression of politeness and the ironizing of interlocutors, teasing, cornering, and other repeated procedures both from the moderators and the guests. We have evaluated the different ways the moderators behave in the individual dialogical formats, which questions they pose, which positions they plan and gradually construct for their guests

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F09%2F2028" target="_blank" >GA405/09/2028: Styl mediálních dialogů</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-200-2267-7

  • Počet stran knihy

    314

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy