Vladimír Linc a jeho slabikáře
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50002099" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50002099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vladimír Linc a jeho slabikáře
Popis výsledku v původním jazyce
Vladimír Linc patří mezi ty autorské osobnosti slabikářů a čítanek pro žáky zvláštní školy, jejichž dílo je využíváno po desetiletí i přesto, že vzniklo v 70. letech 20. století. Ani současná publikační produkce učebnic pro elementární čtení a psaní nedokázala nahradit Lincovy učebnice. V rámci evaluace byly Lincovy slabikáře pro žáky s lehkou a středně těžkou mentální retardací podrobeny Mistríkově metodě, která posuzuje míru srozumitelnosti. Cílem našeho výzkumu bylo snaha o popis dynamiky obtížnostitextu učebnic, tj. jeho srozumitelnosti) jakožto ukazatele úsilí, které musí žák vynaložit při elementární při osvojování si dovednosti čtení.
Název v anglickém jazyce
Vladimir Linc and his ABCbooks
Popis výsledku anglicky
Vladimir Linc belongs among those authors of spelling-books for special schools whose work has been widely used for decades, even though issued in the 70's of the 20th century. Not even contemporary publications of such kind cannot be equated to Linc's work. As a part of an evaluation, Linc's spelling-books designed for pupils suffering from mental retardation subjected to Mistrík's method of comprehensibility. The aim of our research was to describe the dynamic difficulty of the above mentioned Linc'stext, i.e. its intelligibility, as an indicator of effort a pupil has to put into reading the text.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
123-133
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—