Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vladimír Linc a jeho slabikáře

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50002099" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50002099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vladimír Linc a jeho slabikáře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vladimír Linc patří mezi ty autorské osobnosti slabikářů a čítanek pro žáky zvláštní školy, jejichž dílo je využíváno po desetiletí i přesto, že vzniklo v 70. letech 20. století. Ani současná publikační produkce učebnic pro elementární čtení a psaní nedokázala nahradit Lincovy učebnice. V rámci evaluace byly Lincovy slabikáře pro žáky s lehkou a středně těžkou mentální retardací podrobeny Mistríkově metodě, která posuzuje míru srozumitelnosti. Cílem našeho výzkumu bylo snaha o popis dynamiky obtížnostitextu učebnic, tj. jeho srozumitelnosti) jakožto ukazatele úsilí, které musí žák vynaložit při elementární při osvojování si dovednosti čtení.

  • Název v anglickém jazyce

    Vladimir Linc and his ABCbooks

  • Popis výsledku anglicky

    Vladimir Linc belongs among those authors of spelling-books for special schools whose work has been widely used for decades, even though issued in the 70's of the 20th century. Not even contemporary publications of such kind cannot be equated to Linc's work. As a part of an evaluation, Linc's spelling-books designed for pupils suffering from mental retardation subjected to Mistrík's method of comprehensibility. The aim of our research was to describe the dynamic difficulty of the above mentioned Linc'stext, i.e. its intelligibility, as an indicator of effort a pupil has to put into reading the text.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    123-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus