Social Climate in the Environment of Primary Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002214" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814012397/1-s2.0-S1877042814012397-main.pdf?_tid=d71e237a-9c2e-11e6-bb52-00000aab0f6b&acdnat=1477563747_ef1b3a091062420a282c6d6d66d4eb94" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814012397/1-s2.0-S1877042814012397-main.pdf?_tid=d71e237a-9c2e-11e6-bb52-00000aab0f6b&acdnat=1477563747_ef1b3a091062420a282c6d6d66d4eb94</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1222" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1222</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Climate in the Environment of Primary Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The topic of the article is exploring the social climate in the environment of the elementary primary schools and alternative schools. School climate has an impact on social behaviour of pupil, their motivation to learn and learning outcomes. In this case we present results of pilot study where we try to find differences between perception of climate in classrooms of standard primary school and in classrooms of alternative schools. This is a quantitative comparable survey where a revised version of standardized questionnaire MCI (My Class Inventory, by B. J. Fraser, D. L. Fisher) was used and adapted for Czech environment (by J. Mareš, J. Lašek).
Název v anglickém jazyce
Social Climate in the Environment of Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The topic of the article is exploring the social climate in the environment of the elementary primary schools and alternative schools. School climate has an impact on social behaviour of pupil, their motivation to learn and learning outcomes. In this case we present results of pilot study where we try to find differences between perception of climate in classrooms of standard primary school and in classrooms of alternative schools. This is a quantitative comparable survey where a revised version of standardized questionnaire MCI (My Class Inventory, by B. J. Fraser, D. L. Fisher) was used and adapted for Czech environment (by J. Mareš, J. Lašek).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
719-724
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Antalya, Turkey
Datum konání akce
2. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380881700089