Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PEDAGOGICAL EXPERIMENT WITH ONLINE VISUALIZATION OF MATHEMATICAL MODELS IN MATH TEACHING ON ELEMENTARY SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002865" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002865 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PEDAGOGICAL EXPERIMENT WITH ONLINE VISUALIZATION OF MATHEMATICAL MODELS IN MATH TEACHING ON ELEMENTARY SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technological progress opens up new paths in the pedagogical research. More and more emphasis is placed on the use of online learning materials in the educational process. This growing pressure opens up the discussion to change education reality in school classrooms. One of the ways to change the educational realities in the educational facilities is the flipped classroom. Especially in math teaching which uses modelling reality using mathematical models, has a chance to use online visualization in education process. Learning mathematics requires a certain degree of concentration, which is quite difficult for today's generation of students of elementary school. The article brings the results of pedagogical experiment, when visualization of mathematicalmodels was tested on the upper-primary schools. For the purposes of the experiment has created an animated educational visualizations. The article also deals with the theoretical background.

  • Název v anglickém jazyce

    PEDAGOGICAL EXPERIMENT WITH ONLINE VISUALIZATION OF MATHEMATICAL MODELS IN MATH TEACHING ON ELEMENTARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    Technological progress opens up new paths in the pedagogical research. More and more emphasis is placed on the use of online learning materials in the educational process. This growing pressure opens up the discussion to change education reality in school classrooms. One of the ways to change the educational realities in the educational facilities is the flipped classroom. Especially in math teaching which uses modelling reality using mathematical models, has a chance to use online visualization in education process. Learning mathematics requires a certain degree of concentration, which is quite difficult for today's generation of students of elementary school. The article brings the results of pedagogical experiment, when visualization of mathematicalmodels was tested on the upper-primary schools. For the purposes of the experiment has created an animated educational visualizations. The article also deals with the theoretical background.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference of education, research and innovation (ICERI 2014)

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    901-910

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Sevila

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000367082900126