Inclusive Education of Pre-school Children with Special Educational Needs in Kindergartens
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002876" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002876 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814012804/1-s2.0-S1877042814012804-main.pdf?_tid=79f140a4-74d5-11e6-b4b7-00000aacb35d&acdnat=1473237270_ef91c1aac0db3dfe78ad9de68fcee63f" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814012804/1-s2.0-S1877042814012804-main.pdf?_tid=79f140a4-74d5-11e6-b4b7-00000aacb35d&acdnat=1473237270_ef91c1aac0db3dfe78ad9de68fcee63f</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1263" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1263</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inclusive Education of Pre-school Children with Special Educational Needs in Kindergartens
Popis výsledku v původním jazyce
The current trends in the education of individuals with special educational needs (=SEN) include their inclusion in mainstreem education system. Needs of pre-school children are totally individual at any age, especially in the context of their psychomotor,linguistic and personal developement, while substantial discrepancy is particularly evident in the case of children with SEN. The text research aims to map kindergarten teachers' attitudes towards inklusive education for children with SEN, to describe the risks of iclusive education of children with SEN to map the current situation in the use of methods and forms of work aimed at inclusive education in kindergartens in the Crech Republic.
Název v anglickém jazyce
Inclusive Education of Pre-school Children with Special Educational Needs in Kindergartens
Popis výsledku anglicky
The current trends in the education of individuals with special educational needs (=SEN) include their inclusion in mainstreem education system. Needs of pre-school children are totally individual at any age, especially in the context of their psychomotor,linguistic and personal developement, while substantial discrepancy is particularly evident in the case of children with SEN. The text research aims to map kindergarten teachers' attitudes towards inklusive education for children with SEN, to describe the risks of iclusive education of children with SEN to map the current situation in the use of methods and forms of work aimed at inclusive education in kindergartens in the Crech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1014-1021
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Antalya, TURKEY
Datum konání akce
2. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380881700129