Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Education of Pre-school Children with Special Educational Needs in Kindergartens

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002876" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814012804/1-s2.0-S1877042814012804-main.pdf?_tid=79f140a4-74d5-11e6-b4b7-00000aacb35d&acdnat=1473237270_ef91c1aac0db3dfe78ad9de68fcee63f" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814012804/1-s2.0-S1877042814012804-main.pdf?_tid=79f140a4-74d5-11e6-b4b7-00000aacb35d&acdnat=1473237270_ef91c1aac0db3dfe78ad9de68fcee63f</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1263" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1263</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive Education of Pre-school Children with Special Educational Needs in Kindergartens

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current trends in the education of individuals with special educational needs (=SEN) include their inclusion in mainstreem education system. Needs of pre-school children are totally individual at any age, especially in the context of their psychomotor,linguistic and personal developement, while substantial discrepancy is particularly evident in the case of children with SEN. The text research aims to map kindergarten teachers' attitudes towards inklusive education for children with SEN, to describe the risks of iclusive education of children with SEN to map the current situation in the use of methods and forms of work aimed at inclusive education in kindergartens in the Crech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Education of Pre-school Children with Special Educational Needs in Kindergartens

  • Popis výsledku anglicky

    The current trends in the education of individuals with special educational needs (=SEN) include their inclusion in mainstreem education system. Needs of pre-school children are totally individual at any age, especially in the context of their psychomotor,linguistic and personal developement, while substantial discrepancy is particularly evident in the case of children with SEN. The text research aims to map kindergarten teachers' attitudes towards inklusive education for children with SEN, to describe the risks of iclusive education of children with SEN to map the current situation in the use of methods and forms of work aimed at inclusive education in kindergartens in the Crech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1014-1021

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, TURKEY

  • Datum konání akce

    2. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380881700129