Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002994" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zabývá využitím původní dětské literatury v procesu vyučování cizím jazykům. Teoretická část publikace mj. rámuje problematiku čtenářské gramotnosti českými kurikulárními dokumenty, představuje dětskou literaturu z historické perspektivy spolu s jejími žánry a funkcemi a charakterizuje čtenářské strategie. Současně dokládá, že lingvodidaktika literárního textu není v kontextu českého školství dosud systematizována a že chybí i jednota v terminologii čtenářských strategií. Předkládá návrh metod práce s literárním textem, jež by měly být nedílnou součástí pregraduální přípravy učitelů, aby do praxe přicházel dobře informovaný učitel, který umí s literárním textem ve výuce jazyka pracovat. Soustředí se na oblast využití dětské literatury v cizojazyčném vyučování nejen jako na prostředek vzdělávání, ale také jako na jeho cíl. Podtrhuje s tím nedílně související mnohočetnost rolí literárního textu, které s jednostranným chápáním textu jako nositele jazykových prostředků mohou

  • Název v anglickém jazyce

    Children´s Literature and Reading Literacy in Foreign Language Education

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph focuses on the problem of using children´s literature in the process of foreign language teaching (FLT). It is divided into two parts - theoretical and empirical. The aim of the first part is to frame the topic by Czech curricular documentsand constituents of the teaching-learning process, to present children´s literature from the historical perspective together with its genres and functions and to focus in detail on the skill of reading in the process of FLT. It also characterizes reading strategies, outlines the requirements of the Czech curricular system put on reading and briefly describes the relation between reading and critical thinking. Futher on this part of the monograph focuses on the process of using literary text in FLT itself, and highlights the importance of the influence of the family, school and library on the formation of an engaged reader. It summarizes principles of choosing appropriate literary texts for the FLT process and proposes individual steps

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-529-5

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy