Literární text ve výuce anglického jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F10%3A00504802" target="_blank" >RIV/49777513:23330/10:00504802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Literární text ve výuce anglického jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Tato publikace se zabývá tématem využívání literárních textů ve výuce cizích jazyků. Konkrétně se tato práce věnuje specifickým aspektům didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka a to v kontextu měnící se české vzdělávací soustavy. Pozornost je tak věnována vztahu literatury a vzdělávání, ale také otázce interpretace a recepce literárního textu v souvislosti s výukou cizích jazyků determinovanou také novými kurikulárními dokumenty. V rovině výzkumu se práce zaměřuje na hledání vhodného a funkčního propojení několika s touto problematikou úzce spjatých rovin z oblasti literární vědy, lingvodidaktiky i současného pojetí výuky cizích jazyků v rámci kurikulárních dokumentů a vytvoření nových možností pro optimální začlenění anglicky psané literatury do výuky anglického jazyka.
Název v anglickém jazyce
Literature in the English Language Classroom
Popis výsledku anglicky
The present monograph examines certain crucial issues in the field of literature teaching and the use of literature in the foreign language classroom. In particular, it focuses on the specific aspects of the didactics of English literature in the contextof the current trends and changes of the Czech school curriculum. Therefore, it explores the relation of literature and education, the question of interpretation and reception of a literary work in connection with the foreign language classroom, which is currently influenced by the new curricular documents. At the research level, the monograph attempts to find a potentially ideal combination of the disciplines related to this field, i.e. literary scholarship, EFL methodology as well as the outcomes andintentions of the new curricular documents, and searches for new possibilities of an optimal use of English literature in the EFL classroom.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7043-935-7
Počet stran knihy
185
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—