Literature and Second Language Acquisition: A New Didactic Model in Actual School Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43923606" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43923606 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pedf.uhk.cz/hkjas/" target="_blank" >http://pedf.uhk.cz/hkjas/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Literature and Second Language Acquisition: A New Didactic Model in Actual School Environment
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper aims to introduce a research project aimed at the creation of ELT materials based on a new didactic model for the optimal use of L2 literature in the foreign language classroom and their verification in the actual school environment. The research project is related to a previous research conducted at the Faculty of Education Charles University in Prague in cooperation with several Czech grammar schools (2007-2009) (Skopečková 2010). The 2007-2009 research resulted in the creation and verification of a new didactic model reflecting the new curricular documents and combining aspects of EFL methodology and literary scholarship. The new research question is whether the new ELT materials are more effective in the foreign language classroomand whether these materials might have a positive effect on students' approach to the whole subject and thus improve their conditions for second language acquisition.
Název v anglickém jazyce
Literature and Second Language Acquisition: A New Didactic Model in Actual School Environment
Popis výsledku anglicky
The present paper aims to introduce a research project aimed at the creation of ELT materials based on a new didactic model for the optimal use of L2 literature in the foreign language classroom and their verification in the actual school environment. The research project is related to a previous research conducted at the Faculty of Education Charles University in Prague in cooperation with several Czech grammar schools (2007-2009) (Skopečková 2010). The 2007-2009 research resulted in the creation and verification of a new didactic model reflecting the new curricular documents and combining aspects of EFL methodology and literary scholarship. The new research question is whether the new ELT materials are more effective in the foreign language classroomand whether these materials might have a positive effect on students' approach to the whole subject and thus improve their conditions for second language acquisition.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
121-126
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—