Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literature and Second Language Acquisition: A New Didactic Model in Actual School Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43923606" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43923606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pedf.uhk.cz/hkjas/" target="_blank" >http://pedf.uhk.cz/hkjas/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Literature and Second Language Acquisition: A New Didactic Model in Actual School Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper aims to introduce a research project aimed at the creation of ELT materials based on a new didactic model for the optimal use of L2 literature in the foreign language classroom and their verification in the actual school environment. The research project is related to a previous research conducted at the Faculty of Education Charles University in Prague in cooperation with several Czech grammar schools (2007-2009) (Skopečková 2010). The 2007-2009 research resulted in the creation and verification of a new didactic model reflecting the new curricular documents and combining aspects of EFL methodology and literary scholarship. The new research question is whether the new ELT materials are more effective in the foreign language classroomand whether these materials might have a positive effect on students' approach to the whole subject and thus improve their conditions for second language acquisition.

  • Název v anglickém jazyce

    Literature and Second Language Acquisition: A New Didactic Model in Actual School Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper aims to introduce a research project aimed at the creation of ELT materials based on a new didactic model for the optimal use of L2 literature in the foreign language classroom and their verification in the actual school environment. The research project is related to a previous research conducted at the Faculty of Education Charles University in Prague in cooperation with several Czech grammar schools (2007-2009) (Skopečková 2010). The 2007-2009 research resulted in the creation and verification of a new didactic model reflecting the new curricular documents and combining aspects of EFL methodology and literary scholarship. The new research question is whether the new ELT materials are more effective in the foreign language classroomand whether these materials might have a positive effect on students' approach to the whole subject and thus improve their conditions for second language acquisition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    121-126

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus