Chyba a výuka cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003082" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003082 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chyba a výuka cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Definice chyby v cizojazyčné výuce se výrazně proměňovala pod vlivem dominantních přístupů k výuce cizích jazyků (od behavioristického přes kognitivní až ke komunikativnímu pojetí). Diagnostika chyby je velmi komplikovaná a problematická a je na ni nutnopohlížet z mnoha různých úhlů pohledu. Chybný tvar musíme vždy hodnotit s ohledem na kontext, ve kterém vznikl (zohlednit například věk žáka, délku jeho učení, prezentaci a procvičení daného jevu ve výuce, vyučovací metodu a mnoho dalších kritérií). Podle konkrétního kontextu také posuzujeme závažnost chyby a rozhodujeme o způsobu její opravy. Rozbory chyb přinášejí důležité poznatky nejen žákům a učitelům do školního prostředí, ale i autorům učebnic, tvůrcům osnov a testů. Příčiny vzniku chyb jsou různé a podílí se na nich mnoho různých faktorů. Při rozboru chyb si můžeme uvědomit jejich pravděpodobné zdroje a to nám umožní zaměřit se na ně a chybám předcházet. Chyba se stává přirozenou součástí cizojazyčné výuky, je nejen tolerována,
Název v anglickém jazyce
Error and Mistake and Foreign Language Teaching
Popis výsledku anglicky
The definition of mistake in foreign language classes has evolved significantly under the influence of dominant approaches to foreign language education (from behaviourist and cognitive to the communicative approach). Mistake diagnostics are complicatedand problematic and they need to be considered from many different points of view. Incorrect forms always need to be assessed with regard to the context in which they arose (taking into account the age of the students, how long they have been studying, the presentation and practising of a certain skill in classes, teaching methods and many other criteria). Depending on the context we also assess the seriousness of mistakes and decide how they should be rectified.Analyses of mistakes provide important findings not only for students and teachers in schools, but also for authors of textbooks, syllabuses and tests. The causes of mistakes vary and many different factors are involved. When analysing errors and mistakes, we can become aware of
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-532-5
Počet stran knihy
233
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—