Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chyba a výuka cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003082" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chyba a výuka cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Definice chyby v cizojazyčné výuce se výrazně proměňovala pod vlivem dominantních přístupů k výuce cizích jazyků (od behavioristického přes kognitivní až ke komunikativnímu pojetí). Diagnostika chyby je velmi komplikovaná a problematická a je na ni nutnopohlížet z mnoha různých úhlů pohledu. Chybný tvar musíme vždy hodnotit s ohledem na kontext, ve kterém vznikl (zohlednit například věk žáka, délku jeho učení, prezentaci a procvičení daného jevu ve výuce, vyučovací metodu a mnoho dalších kritérií). Podle konkrétního kontextu také posuzujeme závažnost chyby a rozhodujeme o způsobu její opravy. Rozbory chyb přinášejí důležité poznatky nejen žákům a učitelům do školního prostředí, ale i autorům učebnic, tvůrcům osnov a testů. Příčiny vzniku chyb jsou různé a podílí se na nich mnoho různých faktorů. Při rozboru chyb si můžeme uvědomit jejich pravděpodobné zdroje a to nám umožní zaměřit se na ně a chybám předcházet. Chyba se stává přirozenou součástí cizojazyčné výuky, je nejen tolerována,

  • Název v anglickém jazyce

    Error and Mistake and Foreign Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The definition of mistake in foreign language classes has evolved significantly under the influence of dominant approaches to foreign language education (from behaviourist and cognitive to the communicative approach). Mistake diagnostics are complicatedand problematic and they need to be considered from many different points of view. Incorrect forms always need to be assessed with regard to the context in which they arose (taking into account the age of the students, how long they have been studying, the presentation and practising of a certain skill in classes, teaching methods and many other criteria). Depending on the context we also assess the seriousness of mistakes and decide how they should be rectified.Analyses of mistakes provide important findings not only for students and teachers in schools, but also for authors of textbooks, syllabuses and tests. The causes of mistakes vary and many different factors are involved. When analysing errors and mistakes, we can become aware of

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-532-5

  • Počet stran knihy

    233

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy