Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of the First Foreign Language on Another Foreign Language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005272" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.57" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.57</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.57" target="_blank" >10.15405/epsbs.2016.11.57</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of the First Foreign Language on Another Foreign Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Learners of foreign languages often make mistakes resulting from language interference. When two (or more) foreign languages are studied, then this kind of interference becomes "doubled" (or even "more multiplied"). Mistakes caused by language interference are made also by university students majoring in teaching two foreign languages. That is why it is necessary to draw these pre-service teachers' attention to the issue of negative impacts of the first studied foreign language on the second studied foreign language. Future teachers of foreign languages should be, however, also aware of positive transfers existing when more foreign languages are studied. The text presents preliminary findings of the beginning phase of a research project realized at the Faculty of Education of the University of Hradec Kralove (Czech Republic). The research focuses on the impact of the already acquired knowledge of English on the process of learning another foreign language. The main objective of the research is to find ways how to diminish the interference, how to eliminate "unnecessary" mistakes and how to use positive transfers arising in the process of learning foreign languages.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of the First Foreign Language on Another Foreign Language

  • Popis výsledku anglicky

    Learners of foreign languages often make mistakes resulting from language interference. When two (or more) foreign languages are studied, then this kind of interference becomes "doubled" (or even "more multiplied"). Mistakes caused by language interference are made also by university students majoring in teaching two foreign languages. That is why it is necessary to draw these pre-service teachers' attention to the issue of negative impacts of the first studied foreign language on the second studied foreign language. Future teachers of foreign languages should be, however, also aware of positive transfers existing when more foreign languages are studied. The text presents preliminary findings of the beginning phase of a research project realized at the Faculty of Education of the University of Hradec Kralove (Czech Republic). The research focuses on the impact of the already acquired knowledge of English on the process of learning another foreign language. The main objective of the research is to find ways how to diminish the interference, how to eliminate "unnecessary" mistakes and how to use positive transfers arising in the process of learning foreign languages.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European proceedings of social and behavioural sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    558-565

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    FUTURE ACAD, PO BOX 24333, NICOSIA, 1703, CYPRUS

  • Místo konání akce

    Rhodes, GREECE

  • Datum konání akce

    10. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000390872300057