Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

(NE)výhody zkušeností s prvním cizím jazykem při studiu dalších cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014277" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    (NE)výhody zkušeností s prvním cizím jazykem při studiu dalších cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato monografie prezentuje výsledky výzkumného projektu zaměřeného na problematiku vzájemného působení cizích jazyků na učení. Základní výzkumná otázka zjišťovala, zda jsou si studenti, jež studují více cizích jazyků, vědomi pozitivních a negativních přenosů těchto jazyků. Důležitou součástí publikace je dotazník, který byl vytvořen, distribuován a analyzován studenty zapojenými do výzkumu. .Sebereflexe studentů přinesla rozšíření a zajímavý pohled na otázku využití již existujících jazykových dovedností a schopností v procesu studia dalších cizích jazyků. Monografie rovněž prezentuje chyby, které se objevily v testech písemných přijímacích zkoušek v němčině vlivem interlingvální interference y v letech 2016 a 2017 u zájemců o studium němčiny na Pedagogické fakultě Univerzity v Hradci Králové. Uvedeny jsou rovněž chyby vzniklé během výuky v seminářích německého jazyka během celého akademického roku..

  • Název v anglickém jazyce

    Advantages and disadvantages of the first foreign language experience in studying other foreign languages

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph presents the process and findings of the research project focusing on the issue of mutual impacts appearing in the course of learning more foreign languages. . The basic research question tried to reveal whether learners of more foreign languages are aware of positive and negative transfers. The self-reflections made by the researching students brought a broadening and interesting perspective on the issue of using the already existing language skills and abilities in the process of studying other foreign languages.An important part of this publication is devoted to the questionnaire which was created, distributed and analyzed by the researching students. This monograph also presents the survey of errors which appeared in the written entrance examinations in German and which were caused by the language interference. The examinations were taken in 2016 and 2017 by the applicants wanting to study German at the Faculty of Education of the University of Hradec Kralove. An additional survey presents similar kinds of errors made by the students during their seminars in German language held during the whole academic year.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-696-4

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy