(NE)výhody zkušeností s prvním cizím jazykem při studiu dalších cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014277" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
(NE)výhody zkušeností s prvním cizím jazykem při studiu dalších cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Tato monografie prezentuje výsledky výzkumného projektu zaměřeného na problematiku vzájemného působení cizích jazyků na učení. Základní výzkumná otázka zjišťovala, zda jsou si studenti, jež studují více cizích jazyků, vědomi pozitivních a negativních přenosů těchto jazyků. Důležitou součástí publikace je dotazník, který byl vytvořen, distribuován a analyzován studenty zapojenými do výzkumu. .Sebereflexe studentů přinesla rozšíření a zajímavý pohled na otázku využití již existujících jazykových dovedností a schopností v procesu studia dalších cizích jazyků. Monografie rovněž prezentuje chyby, které se objevily v testech písemných přijímacích zkoušek v němčině vlivem interlingvální interference y v letech 2016 a 2017 u zájemců o studium němčiny na Pedagogické fakultě Univerzity v Hradci Králové. Uvedeny jsou rovněž chyby vzniklé během výuky v seminářích německého jazyka během celého akademického roku..
Název v anglickém jazyce
Advantages and disadvantages of the first foreign language experience in studying other foreign languages
Popis výsledku anglicky
This monograph presents the process and findings of the research project focusing on the issue of mutual impacts appearing in the course of learning more foreign languages. . The basic research question tried to reveal whether learners of more foreign languages are aware of positive and negative transfers. The self-reflections made by the researching students brought a broadening and interesting perspective on the issue of using the already existing language skills and abilities in the process of studying other foreign languages.An important part of this publication is devoted to the questionnaire which was created, distributed and analyzed by the researching students. This monograph also presents the survey of errors which appeared in the written entrance examinations in German and which were caused by the language interference. The examinations were taken in 2016 and 2017 by the applicants wanting to study German at the Faculty of Education of the University of Hradec Kralove. An additional survey presents similar kinds of errors made by the students during their seminars in German language held during the whole academic year.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-696-4
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—