The Possibilities of ICT use for Compensation of Difficulties with Reading in Pupils with Dyslexia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003179" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815005959" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815005959</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.558" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.558</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Possibilities of ICT use for Compensation of Difficulties with Reading in Pupils with Dyslexia
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the possibilities of using ICT for compensation of difficulties with reading in pupils with dyslexia and during re-education. These include mainly text editing, use of different fonts, special educational software, improvement of teaching process, use of multimedia etc. Furthermore the paper presents the results of a research project focusing on a comparison of reading speed and efficiency (the number of mistakes) when using the standard writing fonts and OpenDyslexic font (a font created for dyslectics). The data has been collected using a standardized reading test, the results have been statistically processed.
Název v anglickém jazyce
The Possibilities of ICT use for Compensation of Difficulties with Reading in Pupils with Dyslexia
Popis výsledku anglicky
The paper presents the possibilities of using ICT for compensation of difficulties with reading in pupils with dyslexia and during re-education. These include mainly text editing, use of different fonts, special educational software, improvement of teaching process, use of multimedia etc. Furthermore the paper presents the results of a research project focusing on a comparison of reading speed and efficiency (the number of mistakes) when using the standard writing fonts and OpenDyslexic font (a font created for dyslectics). The data has been collected using a standardized reading test, the results have been statistically processed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
915-922
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Chicago, USA
Datum konání akce
3. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380487100135