Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computers and Children's Leisure Time

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003188" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003188 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iet-c.net/pubs" target="_blank" >http://www.iet-c.net/pubs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.540" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.540</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computers and Children's Leisure Time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work focuses on contemporary trends in leisure time activities of children with an emphasis on the growing impact of information and communication technologies. Time spent at the computer extending and greatly affects the lifestyle of all of us and especially to teenagers and children. There are presented the results of quantitative research focusing on the place of computer games and social networking leisure of children - how much time children spend on the computer during the week and on holidays; what kinds of activities children implemented on computers; how much time they devote to playing computer games, the Internet and social networks. The contribution deals with the benefits, but also the negative effects that come with computers are.

  • Název v anglickém jazyce

    Computers and Children's Leisure Time

  • Popis výsledku anglicky

    This work focuses on contemporary trends in leisure time activities of children with an emphasis on the growing impact of information and communication technologies. Time spent at the computer extending and greatly affects the lifestyle of all of us and especially to teenagers and children. There are presented the results of quantitative research focusing on the place of computer games and social networking leisure of children - how much time children spend on the computer during the week and on holidays; what kinds of activities children implemented on computers; how much time they devote to playing computer games, the Internet and social networks. The contribution deals with the benefits, but also the negative effects that come with computers are.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International educational technology conference (IETC 2014)

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    779-786

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Chicago

  • Datum konání akce

    3. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380487100115