Development of Reading Literacy Based on the Work of Textbooks (Workbooks)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003253" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002062" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002062</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.176" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.176</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Reading Literacy Based on the Work of Textbooks (Workbooks)
Popis výsledku v původním jazyce
The article reports on the results of specific research, which focused on the selection of textbooks and workbooks for the development of elementary reading and writing of students in the 1st to 3rd grade of a primary school in the Czech Republic. The respondents (teachers of primary schools) express their opinions in the survey towards books (reading books, spelling books and writing books) according to their own selection criteria. The most important parameters of the selection include content and didactic aspects of textbooks, their scope and design, to which the textbooks, spelling books and reading books published by Nová škola and Alter correspond the most.
Název v anglickém jazyce
Development of Reading Literacy Based on the Work of Textbooks (Workbooks)
Popis výsledku anglicky
The article reports on the results of specific research, which focused on the selection of textbooks and workbooks for the development of elementary reading and writing of students in the 1st to 3rd grade of a primary school in the Czech Republic. The respondents (teachers of primary schools) express their opinions in the survey towards books (reading books, spelling books and writing books) according to their own selection criteria. The most important parameters of the selection include content and didactic aspects of textbooks, their scope and design, to which the textbooks, spelling books and reading books published by Nová škola and Alter correspond the most.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
668-679
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia, CYPRUS
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380543800092