ETHICAL EDUCATION AND THE CLASSROOM CLIMATE IS THERE ANY INFLUENCE?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003979" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003979 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/15:50003979
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ETHICAL EDUCATION AND THE CLASSROOM CLIMATE IS THERE ANY INFLUENCE?
Popis výsledku v původním jazyce
Ethical education primarily aims at the development of prosocial behaviour of children and youngsters. Since 2010, ethical education has been included in the official Framework Education Programme for Elementary Education in the Czech Republic as a cross-curricular subject and since 2012 ethical education has been, as a subject of study within the Specialization in Pedagogy programme, taught at the University of Hradec Kralove. In connection to the introduction of the abovementioned subject of study atour university, a research that surveys the impact of ethical education on the classroom climate has been conducted in the academic year 2013/14 and 2014/15. This paper presents gained results.
Název v anglickém jazyce
ETHICAL EDUCATION AND THE CLASSROOM CLIMATE IS THERE ANY INFLUENCE?
Popis výsledku anglicky
Ethical education primarily aims at the development of prosocial behaviour of children and youngsters. Since 2010, ethical education has been included in the official Framework Education Programme for Elementary Education in the Czech Republic as a cross-curricular subject and since 2012 ethical education has been, as a subject of study within the Specialization in Pedagogy programme, taught at the University of Hradec Kralove. In connection to the introduction of the abovementioned subject of study atour university, a research that surveys the impact of ethical education on the classroom climate has been conducted in the academic year 2013/14 and 2014/15. This paper presents gained results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education (ERIE 2015)
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
370-376
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358527400047