Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ETHICAL EDUCATION AND THE CLASSROOM CLIMATE IS THERE ANY INFLUENCE?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003979" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003979 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/15:50003979

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ETHICAL EDUCATION AND THE CLASSROOM CLIMATE IS THERE ANY INFLUENCE?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ethical education primarily aims at the development of prosocial behaviour of children and youngsters. Since 2010, ethical education has been included in the official Framework Education Programme for Elementary Education in the Czech Republic as a cross-curricular subject and since 2012 ethical education has been, as a subject of study within the Specialization in Pedagogy programme, taught at the University of Hradec Kralove. In connection to the introduction of the abovementioned subject of study atour university, a research that surveys the impact of ethical education on the classroom climate has been conducted in the academic year 2013/14 and 2014/15. This paper presents gained results.

  • Název v anglickém jazyce

    ETHICAL EDUCATION AND THE CLASSROOM CLIMATE IS THERE ANY INFLUENCE?

  • Popis výsledku anglicky

    Ethical education primarily aims at the development of prosocial behaviour of children and youngsters. Since 2010, ethical education has been included in the official Framework Education Programme for Elementary Education in the Czech Republic as a cross-curricular subject and since 2012 ethical education has been, as a subject of study within the Specialization in Pedagogy programme, taught at the University of Hradec Kralove. In connection to the introduction of the abovementioned subject of study atour university, a research that surveys the impact of ethical education on the classroom climate has been conducted in the academic year 2013/14 and 2014/15. This paper presents gained results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education (ERIE 2015)

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    370-376

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400047