Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE IMPACT OF ETHICAL EDUCATION ON THE CLASSROOM CLIMATE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002494" target="_blank" >RIV/62690094:18470/14:50002494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE IMPACT OF ETHICAL EDUCATION ON THE CLASSROOM CLIMATE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since 2010, ethical education has been included in the official Framework Education Programme for Elementary Education in the Czech Republic as a cross-curricular subject. Currently, there are no certified teachers of ethical education, though there is ahigh demand for them at Czech schools. The number of lecturers who specialize in ethical education should increase soon, as in 2012 the University of Hradec Kralove introduced ethical education as a subject of study within the Specialization in Pedagogyprogramme. The University of Hradec Kralove is the only Czech university to offer this subject of study so far. In connection to the introduction of the abovementioned subject of study at our university, a study that surveys the impact of ethical education on the classroom climate was conducted in the academic year 2013/14. This paper presents the planned research study and the results gained in this pilot study.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPACT OF ETHICAL EDUCATION ON THE CLASSROOM CLIMATE

  • Popis výsledku anglicky

    Since 2010, ethical education has been included in the official Framework Education Programme for Elementary Education in the Czech Republic as a cross-curricular subject. Currently, there are no certified teachers of ethical education, though there is ahigh demand for them at Czech schools. The number of lecturers who specialize in ethical education should increase soon, as in 2012 the University of Hradec Kralove introduced ethical education as a subject of study within the Specialization in Pedagogyprogramme. The University of Hradec Kralove is the only Czech university to offer this subject of study so far. In connection to the introduction of the abovementioned subject of study at our university, a study that surveys the impact of ethical education on the classroom climate was conducted in the academic year 2013/14. This paper presents the planned research study and the results gained in this pilot study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education (SGEM 2014) : proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-22-3

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    961-966

  • Název nakladatele

    SGEM

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000357835000123