Využití výsledků výzkumu a vývoje ve výuce. Část 5: Vliv směrových charakteristik mikrofonní dvojice MD441 na měřený index přenosu řeči STIPA a srozumitelnost CIS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004008" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití výsledků výzkumu a vývoje ve výuce. Část 5: Vliv směrových charakteristik mikrofonní dvojice MD441 na měřený index přenosu řeči STIPA a srozumitelnost CIS
Popis výsledku v původním jazyce
Přenos informací akustickou cestou si i dnes ve vyučovacím procesu udržuje dominantní postavení. Výstupy dosavadních analýz ukazují, že měření indexu přenosu řeči nelze ztotožnit s logatomickými testy pro hodnocení přenosových vlastností výukových prostorů. Článek přináší dílčí výsledky srovnávacího výzkumu vlivu směrových charakteristik na měřené hodnoty STIPA a CIS. Uvedeny jsou směrové charakteristiky a výsledky měření dvojice snímačů MD441, které simulují binaurální slyšení monofonního signálu.
Název v anglickém jazyce
Use of Research and Development in the Teaching. Part 5: Effect of the Directional Characteristics of the Microphone Pair MD441 on the Measured of the Speech Transmission Index STIPA and Comprehensibility CIS
Popis výsledku anglicky
Transmission of the information via acoustic channel keeps the dominant position in teaching process until nowadays. The outputs of the existing analysis indicate that the measuring of the speech transmission index cannot agree with logatom tests for evaluation of transmission characteristics of lecture theaters. This article presents partial results of comparative research, how directional characteristics affect measured STIPA and CIS values. Directional characteristic and MD441 microphone pair measurement results, which simulate binaural listening, are also stated in this article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
83-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—