Využití výsledků výzkumu a vývoje ve výuce. Část 6: Vliv směrové charakteristiky vlnového snímače ME36 na měřený index přenosu řeči STIPA a srozumitelnost CIS.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004698" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.media4u.cz/mm022016.pdf" target="_blank" >http://www.media4u.cz/mm022016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití výsledků výzkumu a vývoje ve výuce. Část 6: Vliv směrové charakteristiky vlnového snímače ME36 na měřený index přenosu řeči STIPA a srozumitelnost CIS.
Popis výsledku v původním jazyce
Přenos informací akustickou cestou si přes veškerou digitalizaci vzdělávání udržuje i dnes dominantní postavení ve vyučovacím procesu. Dosavadní analýzy ukazují, že nelze ztotožnit logatomické testy pro hodnocení přenosových vlastností výukových prostorů s měřením indexu přenosu řeči. Článek přináší dílčí výsledky srovnávacího výzkumu vlivu směrových charakteristik na měřené hodnoty STIPA a CIS při použití vlnového snímače ME36, který simuluje binaurální slyšení monofonního signálu.
Název v anglickém jazyce
Use of research and development in the teaching. Part 6: Effect of the Directional Characteristic of the Waves Sensor ME36. on the Measured Speech Transmission Index STIPA and Comprehensibility CIS.
Popis výsledku anglicky
Even today, information transfer through the acoustic channel maintains its dominant position in the educational process over the digitization in education. The analyzes show that it is not possible to identify logatomic tests for evaluating the transmission properties of educational spaces with the intelligibility index measuring the transmission of speech. The article presents preliminary results of comparative research on the influence of the directional characteristics on measured values of STIPA and CIS using wave sensor ME36 that simulates binaural hearing of mono signal.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
70-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—