Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading Classic Novels Might be Supported by Wiki-Based Collaborative Activities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004030" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading Classic Novels Might be Supported by Wiki-Based Collaborative Activities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study reports on an experimental learning activity carried out at a higher secondary school in Prague, which tried to show students that reading, writing and collaboration might be interesting, useful and self-rewarding. In particular, the study focuses on learning outcomes and overall experience concerning the development of collaborative skills and reading and writing skills through the use of a wiki. Although the main objective of this activity was to enhance reading of English classic novels, an inevitable part of it was to implement wiki tools into the learning process. Moreover, the experimental learning activity was designed to show the extent of students' efforts at collaboration while reading activities set on a wiki. To support the idea, that wiki-based activities might stimulate students' learning skills, the study includes the outcomes and findings from English language and CLIL Social Science class wikis. Reflecting the teacher's subjective feedback, the analyses of class wikis, plus post-reading questionnaires, as well as the focus-group discussions, show that wiki-based while reading activities might not only motivate students to read, write and collaborate, but also improve their reading and writing skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Classic Novels Might be Supported by Wiki-Based Collaborative Activities

  • Popis výsledku anglicky

    This study reports on an experimental learning activity carried out at a higher secondary school in Prague, which tried to show students that reading, writing and collaboration might be interesting, useful and self-rewarding. In particular, the study focuses on learning outcomes and overall experience concerning the development of collaborative skills and reading and writing skills through the use of a wiki. Although the main objective of this activity was to enhance reading of English classic novels, an inevitable part of it was to implement wiki tools into the learning process. Moreover, the experimental learning activity was designed to show the extent of students' efforts at collaboration while reading activities set on a wiki. To support the idea, that wiki-based activities might stimulate students' learning skills, the study includes the outcomes and findings from English language and CLIL Social Science class wikis. Reflecting the teacher's subjective feedback, the analyses of class wikis, plus post-reading questionnaires, as well as the focus-group discussions, show that wiki-based while reading activities might not only motivate students to read, write and collaborate, but also improve their reading and writing skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-910810-71-2

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    215-222

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited Reading

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Univ Hertfordshire, Hatfield, ENGLAND

  • Datum konání akce

    28. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000371972900029