Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

paper-pen peer-correction versus wiki-based peer-correction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004032" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2016.4.issue-1/jolace-2016-0012/jolace-2016-0012.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2016.4.issue-1/jolace-2016-0012/jolace-2016-0012.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2016-0012" target="_blank" >10.1515/jolace-2016-0012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    paper-pen peer-correction versus wiki-based peer-correction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study reports on the comparison of the students' achievement and their attitudes towards the use of paper-pen peer-correction and wiki-based peer-correction within English language lessons and CLIL Social Science lessons at the higher secondary school in Prague. Questionnaires and semi-structured interviews were utilized to gather information. The data suggests that students made considerable use of wikis and showed higher degrees of motivation in wiki-based peer-correction during English language lessons than in CLIL Social Science lessons. In both cases wikis not only contributed to developing students' writing skills, but also helped students recognize the importance of collaboration.

  • Název v anglickém jazyce

    paper-pen peer-correction versus wiki-based peer-correction

  • Popis výsledku anglicky

    This study reports on the comparison of the students' achievement and their attitudes towards the use of paper-pen peer-correction and wiki-based peer-correction within English language lessons and CLIL Social Science lessons at the higher secondary school in Prague. Questionnaires and semi-structured interviews were utilized to gather information. The data suggests that students made considerable use of wikis and showed higher degrees of motivation in wiki-based peer-correction during English language lessons than in CLIL Social Science lessons. In both cases wikis not only contributed to developing students' writing skills, but also helped students recognize the importance of collaboration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of language and cultural education

  • ISSN

    1339-4045

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    140-153

  • Kód UT WoS článku

    000370153600012

  • EID výsledku v databázi Scopus