paper-pen peer-correction versus wiki-based peer-correction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004032" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2016.4.issue-1/jolace-2016-0012/jolace-2016-0012.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2016.4.issue-1/jolace-2016-0012/jolace-2016-0012.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2016-0012" target="_blank" >10.1515/jolace-2016-0012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
paper-pen peer-correction versus wiki-based peer-correction
Popis výsledku v původním jazyce
This study reports on the comparison of the students' achievement and their attitudes towards the use of paper-pen peer-correction and wiki-based peer-correction within English language lessons and CLIL Social Science lessons at the higher secondary school in Prague. Questionnaires and semi-structured interviews were utilized to gather information. The data suggests that students made considerable use of wikis and showed higher degrees of motivation in wiki-based peer-correction during English language lessons than in CLIL Social Science lessons. In both cases wikis not only contributed to developing students' writing skills, but also helped students recognize the importance of collaboration.
Název v anglickém jazyce
paper-pen peer-correction versus wiki-based peer-correction
Popis výsledku anglicky
This study reports on the comparison of the students' achievement and their attitudes towards the use of paper-pen peer-correction and wiki-based peer-correction within English language lessons and CLIL Social Science lessons at the higher secondary school in Prague. Questionnaires and semi-structured interviews were utilized to gather information. The data suggests that students made considerable use of wikis and showed higher degrees of motivation in wiki-based peer-correction during English language lessons than in CLIL Social Science lessons. In both cases wikis not only contributed to developing students' writing skills, but also helped students recognize the importance of collaboration.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of language and cultural education
ISSN
1339-4045
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
140-153
Kód UT WoS článku
000370153600012
EID výsledku v databázi Scopus
—