Vztahy školy a rodiny : případové studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004064" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztahy školy a rodiny : případové studie
Popis výsledku v původním jazyce
Téma odborné publikace je spolupráce školy a rodiny v primárním vzdělávání se zaměřením na vzájemné očekávání. Na spolupráci školy a rodiny nahlížíme z několika úhlů. Nejprve objasňujeme pojmový aparát, zakotvujeme téma v teoretickém rámci pedagogické teorie a seznamujeme se zahraničními a domácími výzkumy. Dále představujeme koncepty modelů spolupráce a koncepty alternativních, efektivních a komunitních škol, které obecně projevují otevřenost všem sociálním partnerům. V další části charakterizujeme vztahy školy a rodiny na personální úrovni. Poukazujeme na stěžejní faktory, které do budování vztahu vstupují, jako je osobnost učitele a jeho komunikativní kompetence. Zamýšlíme se nad obrazem "dobrého" rodiče, který je stále více závislý na úspěšném průchodu dítěte školou, nad fenoménem očekávání a poukazujeme na klíčové prvky, které do problematiky vstupují a vzájemné vztahy buď usnadňují, nebo komplikují.Cílem bylo popsat reálnou podobu vztahů na prvním stupni dvou základních škol, z p
Název v anglickém jazyce
Relations between schools and families : Case studies
Popis výsledku anglicky
The topic of the scientific publication is cooperation of school and family in primary education with the focus on mutual expectations. We look at the cooperation of school and family from different views. Firstly to clarify the conceptual apparatus, embed the topic in theoretical Framework of pedagogical theory and meet with foreign and domestic research. Furthermore we introduce the concepts of cooperation models and concepts of alternative, effective and community schools which generally show openness to all social partners. In the following there is characterised the relationship of school and family on a personal level. Depicting the core factors which enter into while building up relationship as the teacher's personality and his/her communicativecompetences. We intend over the image of "a good" parent, who is more and more dependent on a successful passing of a child at school, over the phenomena of expectations and pointing out the key elements, which enter into this issue wher
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-626-1
Počet stran knihy
178
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—