Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztahy školy a rodiny : případové studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004064" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztahy školy a rodiny : případové studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Téma odborné publikace je spolupráce školy a rodiny v primárním vzdělávání se zaměřením na vzájemné očekávání. Na spolupráci školy a rodiny nahlížíme z několika úhlů. Nejprve objasňujeme pojmový aparát, zakotvujeme téma v teoretickém rámci pedagogické teorie a seznamujeme se zahraničními a domácími výzkumy. Dále představujeme koncepty modelů spolupráce a koncepty alternativních, efektivních a komunitních škol, které obecně projevují otevřenost všem sociálním partnerům. V další části charakterizujeme vztahy školy a rodiny na personální úrovni. Poukazujeme na stěžejní faktory, které do budování vztahu vstupují, jako je osobnost učitele a jeho komunikativní kompetence. Zamýšlíme se nad obrazem "dobrého" rodiče, který je stále více závislý na úspěšném průchodu dítěte školou, nad fenoménem očekávání a poukazujeme na klíčové prvky, které do problematiky vstupují a vzájemné vztahy buď usnadňují, nebo komplikují.Cílem bylo popsat reálnou podobu vztahů na prvním stupni dvou základních škol, z p

  • Název v anglickém jazyce

    Relations between schools and families : Case studies

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of the scientific publication is cooperation of school and family in primary education with the focus on mutual expectations. We look at the cooperation of school and family from different views. Firstly to clarify the conceptual apparatus, embed the topic in theoretical Framework of pedagogical theory and meet with foreign and domestic research. Furthermore we introduce the concepts of cooperation models and concepts of alternative, effective and community schools which generally show openness to all social partners. In the following there is characterised the relationship of school and family on a personal level. Depicting the core factors which enter into while building up relationship as the teacher's personality and his/her communicativecompetences. We intend over the image of "a good" parent, who is more and more dependent on a successful passing of a child at school, over the phenomena of expectations and pointing out the key elements, which enter into this issue wher

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-626-1

  • Počet stran knihy

    178

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy