Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience with Error Analysis in the FSU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004222" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience with Error Analysis in the FSU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While learning something new, students always make errors and mistakes and foreign language learning is no exception to this rule. Nevertheless, such mistakes should not be perceived as a lack of talent, effort and attention in students. Mistakes provide important information not only to teachers, who receive feedback on the success of their teaching methods, but they are beneficial even for students who get a chance to understand the essence of making their errors and mistakes and to learn from them. Native speakers teaching their language as a foreign language soon detect a continual repetition of the same type of mistakes among members of one nation. With the aim to determine which linguistic phenomena cause problems to Czech pupils and students in learning the German language, the Department of German Language and Literature at the Faculty of Education, University of Hradec Králové, conducts analyses of mistakes made by Czech native speakers in written assignments in German. Results of two of these analyses are described and compared in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience with Error Analysis in the FSU

  • Popis výsledku anglicky

    While learning something new, students always make errors and mistakes and foreign language learning is no exception to this rule. Nevertheless, such mistakes should not be perceived as a lack of talent, effort and attention in students. Mistakes provide important information not only to teachers, who receive feedback on the success of their teaching methods, but they are beneficial even for students who get a chance to understand the essence of making their errors and mistakes and to learn from them. Native speakers teaching their language as a foreign language soon detect a continual repetition of the same type of mistakes among members of one nation. With the aim to determine which linguistic phenomena cause problems to Czech pupils and students in learning the German language, the Department of German Language and Literature at the Faculty of Education, University of Hradec Králové, conducts analyses of mistakes made by Czech native speakers in written assignments in German. Results of two of these analyses are described and compared in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache

  • ISBN

    978-80-263-0932-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    244-256

  • Název nakladatele

    Tribun EU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    16. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000475402600014