Competencies of Teachers and Student Teachers for the Development of Reading Literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004511" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500186X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500186X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.156" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.156</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Competencies of Teachers and Student Teachers for the Development of Reading Literacy
Popis výsledku v původním jazyce
The quality of reading literacy of students, an important means of education, lies in the competence of teachers for the development of this phenomenon. For this purpose, an empirical investigation was conducted concerning the determination of the state of development of appropriate competencies in future teachers and teachers in pedagogical practice. Furthermore, we monitored the conditions for the training of teachers in this area. The text presents the results of this investigation, in which questionnaires, interviews, observation and analyses of documentation were used.
Název v anglickém jazyce
Competencies of Teachers and Student Teachers for the Development of Reading Literacy
Popis výsledku anglicky
The quality of reading literacy of students, an important means of education, lies in the competence of teachers for the development of this phenomenon. For this purpose, an empirical investigation was conducted concerning the determination of the state of development of appropriate competencies in future teachers and teachers in pedagogical practice. Furthermore, we monitored the conditions for the training of teachers in this area. The text presents the results of this investigation, in which questionnaires, interviews, observation and analyses of documentation were used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
519-525
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia, CYPRUS
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380543800072