Učitelské kompetence v kontextu domácích úkolů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623738" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623738 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelské kompetence v kontextu domácích úkolů
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná práce se zaměřuje na profesní kompetence učitele, měkké dovednosti učitele,potřeby žáků a domácí úkoly. Tato studie je předvýzkumem pro další práci v rámci učitelskýchkompetencí v kontextu domácích úkolů. Hlavním cílem výzkumného šetření je prostřednictvímpozorování a rozhovoru s učitelem popsat, jak se učitelské kompetence projevují při práci sdomácími úkoly. Nejzřetelněji se objevují kompetence k plánování a organizování práce,psychopedagogická kompetence, diagnostická kompetence a komunikativní kompetence. Tatostudie představuje praktiky učitele 1. stupně základní školy vzhledem k domácím úkolům. Jsouzde uvedeny možnosti podpory a rozvoje poznávacích, výkonových a sociálních potřeb žákůskrze domácí úkoly.
Název v anglickém jazyce
Teacher competences in the context of homework
Popis výsledku anglicky
The present work focuses on the professional competences of the teacher, the soft skills of the teacher, students' needs and homework. This study is a preliminary research for further work in teacher competences in the context of homework. The main aim of the research investigation is to address the following through observation and teacher interview to describe how teacher competences are manifested when working with homework. The competences to plan and organise work emerge most clearly, psycho-pedagogical competence, diagnostic competence and communicative competence. This study presents the practices of a primary school teacher in relation to homework. They are the possibilities of supporting and developing pupils' cognitive, performance and social needs through homework.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2023
ISBN
978-80-87570-61-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
120-125
Název nakladatele
Extrasystem Praha © 2023
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha, Česká republika
Datum konání akce
3. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—