Kontexty vývojových poruch řečové komunikace a specifických poruch učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004649" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004649 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kontexty vývojových poruch řečové komunikace a specifických poruch učení
Popis výsledku v původním jazyce
Zaměření kolektivní monografie "Kontexty vývojových poruch řečové komunikace a specifických poruch učení" postihuje aktuálně velmi exponovanou oblast závažných komunikačních poruch u dětí, problematiku rozvoje dlouhodobého programu logopedické intervence a jeho přesahu do oblasti bezprostředně související, přesto často pre-zentované odděleně a s nízkou mírou návaznosti - edukačního procesu žáků s poruchami komunikace a specifickými poruchami učení. Obsa-hově se dotýká současných výzkumných, klinických a pedagogických poznatků od rané stimulace předškolních dětí až po intervenční pro-gram a podpůrná opatření pro žáky s koexistujícími poruchami řečové komunikace a specifickými poruchami učení v programu základní školy. Výzkumné studie, věnované tématům vývojových komunikač-ních poruch, které jsou dlouhodoběji řešeny pracovníky Katedry spe-ciální pedagogiky a logopedie Pedagogická fakulty Univerzity Hradec Králové, jsou rozšířeny v oblasti prevence, diagnostiky a intervence specifických poruch o pohled a výzkumné zaměření prof. Dr. Sarmite Tübele z University of Latvia v Rize, působící v rámci Faculty of Education, Psychology and Art, Katedry pedagogiky, v oblasti logo-pedie a speciální pedagogiky. Publikace je tak i přínosem stávajícímu rozvoji vzájemných publikačních, výzkumných i pedagogických aktivit obou pracovišť.
Název v anglickém jazyce
Contexts of developmental disorders of speech communication and specific learning disability
Popis výsledku anglicky
The focus of the collective monograph "Contexts of Development Disorders of Speech Communication and Specific Learning Disorders" is the currently very prominent area of severe communication disorders in children, the issue of designing a long-term program of speech therapy intervention and its overlap with a directly related area, often presented as separate and with a low degree of continuity - the education process in pupils with communication disorders and specific learning disorders. In its content, it deals with current research, clinical and educational findings from early stimulation in pre-school age children to an intervention program and supportive measures for pupils with coexisting disorders of speech communication and specific learning disorders in the elementary school program. Research studies dedicated to developmental communication disorders, under long-term elaboration by the staff at the Department of Special Pedagogy and Logopedy, Faculty of Education, University of Hradec Králové, are expanded in the area of prevention, diagnostics and intervention in specific disorders to include the view and research focus of Prof. Dr. Sarmite Tübele of the University of Latvia in Riga, working at the Faculty of Education, Psychology and Art in the area of speech therapy and special education. The publication is also a contribution to the current development of shared publishing, research and educational activities of both departments.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-643-8
Počet stran knihy
137
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—