Využití aktivit podporujících profesní rozvoj a vnímání jejich překážek učiteli základních a středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004804" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004804 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.316" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.316</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.316" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.316</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití aktivit podporujících profesní rozvoj a vnímání jejich překážek učiteli základních a středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s výsledky mezinárodního šetření TALIS 2013, se snahou o zavedení kariérního řádu a s důrazem na profesní rozvoj pedagogických pracovníků nabývají na významu otázky, jak se profesně rozvíjejí současní učitelé v ČR, jaké využívají aktivity podporující jejich profesní rozvoj a v čem vidí překážky svého profesního rozvoje. V příspěvku jsou představeny výsledky dotazníkového šetření. Studie prezentuje rozdíly u učitelů základních a středních škol v preferenci aktivit podporujících jejich profesní rozvoj v závislosti na typu školy, kde působí, genderu učitelů a délce pedagogické praxe. Jako nejvýznamnější překážku uváděli učitelé kolizi aktivit profesního rozvoje se svým rozvrhem.
Název v anglickém jazyce
Use of activities supporting professional development and their perceived obstacles by teachers of primary and secondary schools
Popis výsledku anglicky
In relation with the results of an international survey TALIS 2013 with the aim of introducing career system and emphasis on the teachers' professional development are becoming increasingly important issues as they develop professionally current teachers in the Czech Republic, which they use activities that support their professional development, and where they see the obstacles of their professional development. The article presents the results of a questionnaire survey. The article has shown differences in preferences of teachers of primary and secondary schools in activities supporting the teachers' professional development. This differences depends on the type of school where they operate, gender and teachers' practice in the profession. Conflict with the schedule was major obstacle of professional development what was mentioned by teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
66
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
408-426
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—