Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití aktivit podporujících profesní rozvoj a vnímání jejich překážek učiteli základních a středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004804" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.316" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.316</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.316" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.316</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití aktivit podporujících profesní rozvoj a vnímání jejich překážek učiteli základních a středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V souvislosti s výsledky mezinárodního šetření TALIS 2013, se snahou o zavedení kariérního řádu a s důrazem na profesní rozvoj pedagogických pracovníků nabývají na významu otázky, jak se profesně rozvíjejí současní učitelé v ČR, jaké využívají aktivity podporující jejich profesní rozvoj a v čem vidí překážky svého profesního rozvoje. V příspěvku jsou představeny výsledky dotazníkového šetření. Studie prezentuje rozdíly u učitelů základních a středních škol v preferenci aktivit podporujících jejich profesní rozvoj v závislosti na typu školy, kde působí, genderu učitelů a délce pedagogické praxe. Jako nejvýznamnější překážku uváděli učitelé kolizi aktivit profesního rozvoje se svým rozvrhem.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of activities supporting professional development and their perceived obstacles by teachers of primary and secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    In relation with the results of an international survey TALIS 2013 with the aim of introducing career system and emphasis on the teachers' professional development are becoming increasingly important issues as they develop professionally current teachers in the Czech Republic, which they use activities that support their professional development, and where they see the obstacles of their professional development. The article presents the results of a questionnaire survey. The article has shown differences in preferences of teachers of primary and secondary schools in activities supporting the teachers' professional development. This differences depends on the type of school where they operate, gender and teachers' practice in the profession. Conflict with the schedule was major obstacle of professional development what was mentioned by teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    408-426

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus