Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inteligence a studijní úspěšnost ve vysokoškolském vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004907" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inteligence a studijní úspěšnost ve vysokoškolském vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zabývá vztahem mezi inteligencí a studijní úspěšností ve vysokoškolském vzdělávání. Práce teoreticky definuje a vymezuje souvislosti mezi pojmy inteligence, inteligenční kvocient, obecné studijní předpoklady a studijní úspěšnost. Text se podrobněji zaměřuje na koncept obecné inteligence (g -faktor), který vyjadřuje úroveň obecné vrozené mentální energie. Ve výzkumné studii realizované v rámci monografie je ověřována korelace mezi inteligencí a studijními výsledky u studentů učitelských oborů na Pedagogické fakultě UHK.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligence and Efficiency of Study

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph deals with the relationship between intelligence and efficiency of study in the context of tertiary education. The text proposes theoretical definitions and qualifies the relations among the concepts of intelligence, intelligence quotient, general study qualifications and efficiency of study. It is focused on the concept of general intelligence (g-factor) that expresses the level of general inborn mental energy. In case of the target group of the students of full-time teacher-training study programmes at the Teacher-training Faculty UHK, a statistically significant correlation between IQ level and efficiency of study has been documented.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-651-3

  • Počet stran knihy

    102

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy