Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reformation and Education: Jan Amos Comenius’s “Becoming Truly Human” and his Reformation of Human Affairs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013530" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reformation and Education: Jan Amos Comenius’s “Becoming Truly Human” and his Reformation of Human Affairs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jan Amos Komenský, internationally known as Comenius (1592–1670), was a Czech (or more precisely Moravian) seventeenth-century Brethren pastor, philosopher, and educator who is celebrated especially for his timeless educational ideas and international irenic efforts. These efforts earned him the epithet “the teacher of nations.” In this chapter I want to focus on the relationship between his anthropology and education; in particular I will enquire into his views of the ontological and moral character of human beings, in relation to so-called educational humanization.

  • Název v anglickém jazyce

    Reformation and Education: Jan Amos Comenius’s “Becoming Truly Human” and his Reformation of Human Affairs

  • Popis výsledku anglicky

    Jan Amos Komenský, internationally known as Comenius (1592–1670), was a Czech (or more precisely Moravian) seventeenth-century Brethren pastor, philosopher, and educator who is celebrated especially for his timeless educational ideas and international irenic efforts. These efforts earned him the epithet “the teacher of nations.” In this chapter I want to focus on the relationship between his anthropology and education; in particular I will enquire into his views of the ontological and moral character of human beings, in relation to so-called educational humanization.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The reformation. Its roots and its legacy

  • ISBN

    978-1-4982-3569-3

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    19-32

  • Počet stran knihy

    222

  • Název nakladatele

    Wipf and Stock Publishers

  • Místo vydání

    Eugene,Oregon, USA

  • Kód UT WoS kapitoly