Sociální pozice romského žáka v prestižní základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013769" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lidemesta.cz/assets/media/files/19_2017_3/Vorlicek.pdf" target="_blank" >http://lidemesta.cz/assets/media/files/19_2017_3/Vorlicek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální pozice romského žáka v prestižní základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na sociální pozici romského žáka v prestižní základní škole. Speciální pozornost je věnována konstrukci etnických a symbolických hranic ve školní třídě. Výsledky výzkumu, opřené o četné příklady z terénu, ukazují na odcizení romského žáka v každodenní interakci. V jeho každodenním životě jsou časové úseky, kdy je nucen čelit opakovaným slovním nadávkám, přehlížení, ponižování, fyzickým útokům a narážkám na svoji etnickou odlišnost. Výsledky výzkumu lze do jisté míry vztahovat i k otázce školní (ne)úspěšnosti romských dětí.
Název v anglickém jazyce
The Social Position of Roma Pupils at Prestige Elementary School
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the social position of Roma pupils at Prestige Elementary School, whose pupil population is predominantly homogeneous in terms of ethnicity and class. Special attention is paid to the boundary constructions within the groups of children. Drawn from an ethnographic study, data shows that in the school classroom, there is a strong feeling of dislike among the pupils of different ethnic groups. In addition, the article implicitly points out the factors that influence the ethnic and membership identity of Roma pupils within the particular context of Prestige School. To some degree, the text also offers new insight into the limits of the school success of Roma children.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lidé města : revue pro etnologii, antropologii a etologii komunikace
ISSN
1212-8112
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
403-422
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—