Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální pozice romského žáka v prestižní základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013769" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lidemesta.cz/assets/media/files/19_2017_3/Vorlicek.pdf" target="_blank" >http://lidemesta.cz/assets/media/files/19_2017_3/Vorlicek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální pozice romského žáka v prestižní základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na sociální pozici romského žáka v prestižní základní škole. Speciální pozornost je věnována konstrukci etnických a symbolických hranic ve školní třídě. Výsledky výzkumu, opřené o četné příklady z terénu, ukazují na odcizení romského žáka v každodenní interakci. V jeho každodenním životě jsou časové úseky, kdy je nucen čelit opakovaným slovním nadávkám, přehlížení, ponižování, fyzickým útokům a narážkám na svoji etnickou odlišnost. Výsledky výzkumu lze do jisté míry vztahovat i k otázce školní (ne)úspěšnosti romských dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    The Social Position of Roma Pupils at Prestige Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the social position of Roma pupils at Prestige Elementary School, whose pupil population is predominantly homogeneous in terms of ethnicity and class. Special attention is paid to the boundary constructions within the groups of children. Drawn from an ethnographic study, data shows that in the school classroom, there is a strong feeling of dislike among the pupils of different ethnic groups. In addition, the article implicitly points out the factors that influence the ethnic and membership identity of Roma pupils within the particular context of Prestige School. To some degree, the text also offers new insight into the limits of the school success of Roma children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lidé města : revue pro etnologii, antropologii a etologii komunikace

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    403-422

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus