Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIGITAL PRE-LITERACY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013880" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/ICERI2017/start/1250" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/ICERI2017/start/1250</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.2228" target="_blank" >10.21125/iceri.2017.2228</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DIGITAL PRE-LITERACY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is aimed at a new phenomenon – digital literacy, which is connected with the application of information and comunication technologies (ICT) by children since early childhood period. The base of the paper is a survey study in relation to definition and fixing down of this concept- It comes out from the basic concept of the digital literacy, which was pregnantly comprehended by Paul Gilster in 1997. The aim of the contribution is to give the survey of researches and studies, which were aimed at the application (use,exploitation) of ICT by the children of pre-school age. It tries, on the base of analyzed researches to render possibilities, offered. Digital literacy is a concept that is clarified, there are some definitions. Digital literacy is being tested, but it is always literate subjects. In our interest, children of preschool age are working with technologies. That is why we ask ourselves: How can digital literacy be affected by these children? The article tries to find an answer and present a factory that we should take into account when defining the term digital literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    DIGITAL PRE-LITERACY

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is aimed at a new phenomenon – digital literacy, which is connected with the application of information and comunication technologies (ICT) by children since early childhood period. The base of the paper is a survey study in relation to definition and fixing down of this concept- It comes out from the basic concept of the digital literacy, which was pregnantly comprehended by Paul Gilster in 1997. The aim of the contribution is to give the survey of researches and studies, which were aimed at the application (use,exploitation) of ICT by the children of pre-school age. It tries, on the base of analyzed researches to render possibilities, offered. Digital literacy is a concept that is clarified, there are some definitions. Digital literacy is being tested, but it is always literate subjects. In our interest, children of preschool age are working with technologies. That is why we ask ourselves: How can digital literacy be affected by these children? The article tries to find an answer and present a factory that we should take into account when defining the term digital literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference of education, research and innovation (ICERI 2017)

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    8298-8303

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000429975308063