Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of information and communication technologies with preschool children aged 5-7 years

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013942" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013942 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of information and communication technologies with preschool children aged 5-7 years

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern information and communication technologies have recently become available to younger children, which brings both positive and negative aspects to their lives. Are modern information and communication devices available to children at home? And if so, what kind of devices? How do children operate them? How much time do children spend using such devices outside managed activities in pre-school facilities? This research focuses on preschool children (5 – 7 years old). It points to the experiences children have had with information and communication equipment before starting elementary school, where more extensive use of modern information technologies is expected – especially during the educational process

  • Název v anglickém jazyce

    Use of information and communication technologies with preschool children aged 5-7 years

  • Popis výsledku anglicky

    Modern information and communication technologies have recently become available to younger children, which brings both positive and negative aspects to their lives. Are modern information and communication devices available to children at home? And if so, what kind of devices? How do children operate them? How much time do children spend using such devices outside managed activities in pre-school facilities? This research focuses on preschool children (5 – 7 years old). It points to the experiences children have had with information and communication equipment before starting elementary school, where more extensive use of modern information technologies is expected – especially during the educational process

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings 10th International Conference of Education, Research and Innovation November 16th-18th, 2017 — Seville

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    8222-8226

  • Název nakladatele

    Spain IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Spain, Sevilla

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000429975308053