Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kanadská frankofonní literatura pro děti a mládež

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014430" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kanadská frankofonní literatura pro děti a mládež

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je rozdělena do dvou částí. první část je věnována historickému pohledu na tento sektor literatury, na rozvoj prozaických žánrů určených dětem a mládeži v Quebeku a na postavení četby v quebecké společnosti. Historická část je uzavřena nástinem výchovné a kulturní politiky v Quebeku na začátku 3. tisíciletí. Druhá část monografie nabízí analýzu literární postavy jako pojmu. Studium sémantického pole této kategorie vede ke zdůraznění důležitosti hlavní postavy, &quot;hrdiny&quot;, v knihách pro mladé čtenáře. Po tomto teoretickém úvodu následuje 6 kapitol věnovaných rozborům literárních děl pro děti a mládež, která představují různé prozaické žánry a jejich tematika se zabývá velkými existenciálními otázkami, jako je život a smrt, štěstí a strach, identita a jinakost.

  • Název v anglickém jazyce

    Canadian francophone literature for children and youth

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph is divided into two main parts. The first part is devoted to historical view on this sector of literature, to development of great prosaic genres intended to children and youth in Quebec, and to the position of reading in Quebecois society. The historical section is closed by an outline of educational strategies and cultural policy in Quebec in the beginning of the third millennium. The second part of the monograph offers an analysis of literary character as a notion. Studying the semantic field of this category leads to highlighting importance of the main character, ‘hero‘, in books for young readers. The theoretical introduction is followed by six analytical chapters devoted to literary works for children, exemplifying different genres and also concentrated on major existential themes, as life and death, happiness and fear, identity and otherness.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-702-2

  • Počet stran knihy

    135

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy