Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children and the world of tabloid information

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014902" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.46" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.46</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.46" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.46</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children and the world of tabloid information

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the role of tabloids and tabloid information in children&apos;s lives. The goal of our research was the analysis of influence of tabloid information on the children in the age of 11 until 14 years old, together with the role of media education in family and school environment. Our results showed that children avoid the classical (printed) tabloid media. Children are really not interested in the scandals of celebrities usually consumed by mainstream readers of tabloids. Children heroes are mostly youtubers, popular people in the virtual reality and the main criterion of the information value is the number of sharing. They want to be online all the time. However through the social sites they consume the contents which meet the characteristics of tabloids. Our research indirectly showed that the world of current children and their close grown-ups, like parents and teachers, is divided. For parents and teachers there is then very difficult to watch those very simple videos that are so popular with their children. The problem lies not only in the quality, but also in the quantity of the production of these contents. The question is how this kind of permanent online world could negatively influence this generation in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Children and the world of tabloid information

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the role of tabloids and tabloid information in children&apos;s lives. The goal of our research was the analysis of influence of tabloid information on the children in the age of 11 until 14 years old, together with the role of media education in family and school environment. Our results showed that children avoid the classical (printed) tabloid media. Children are really not interested in the scandals of celebrities usually consumed by mainstream readers of tabloids. Children heroes are mostly youtubers, popular people in the virtual reality and the main criterion of the information value is the number of sharing. They want to be online all the time. However through the social sites they consume the contents which meet the characteristics of tabloids. Our research indirectly showed that the world of current children and their close grown-ups, like parents and teachers, is divided. For parents and teachers there is then very difficult to watch those very simple videos that are so popular with their children. The problem lies not only in the quality, but also in the quantity of the production of these contents. The question is how this kind of permanent online world could negatively influence this generation in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on Education and educational psychology (ICEEPSY 2017)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    479-486

  • Název nakladatele

    Future science

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000431390200046