„Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014384" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf" target="_blank" >http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21104/CL.2018.1.03" target="_blank" >10.21104/CL.2018.1.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
„Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je analyzovat interetnické vztahy v inkluzivní základní škole, která se nachází v České republice. Speciální pozornost je věnována dynamice sociální vzdálenosti v inkluzivní třídě a vybraným aspektům sociální inkluze ve školním prostředí. Článek se zabývá vyjednáváním významu etnicity ve školním prostředí a zároveň popisuje, jaká je role pedagoga v inkluzivním vzdělávání a v budování sociálního klimatu školní třídy. Výsledný text byl založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování.
Název v anglickém jazyce
“Our teacher taught us to make equal groups”: Social Inclusion in Elementary School
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to analyze interethnic relationships in inclusive elementary schools in Czech Republic. Special attention is paid to the social distance dynamics in the inclusive classroom. The article sheds light on aspects of social inclusion in educational settings. The text illustrates that in the politics of belonging and inclusion there is a connection between the social position of Roma pupils and the teacher’s attitude. The article is based on qualitative, inductive, and ethnographic fieldwork. The central method of the fieldwork was observation.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český lid : etnologický časopis
ISSN
0009-0794
e-ISSN
—
Svazek periodika
105
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
45-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85046375135