Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

„Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014384" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf" target="_blank" >http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21104/CL.2018.1.03" target="_blank" >10.21104/CL.2018.1.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    „Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je analyzovat interetnické vztahy v inkluzivní základní škole, která se nachází v České republice. Speciální pozornost je věnována dynamice sociální vzdálenosti v inkluzivní třídě a vybraným aspektům sociální inkluze ve školním prostředí. Článek se zabývá vyjednáváním významu etnicity ve školním prostředí a zároveň popisuje, jaká je role pedagoga v inkluzivním vzdělávání a v budování sociálního klimatu školní třídy. Výsledný text byl založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování.

  • Název v anglickém jazyce

    “Our teacher taught us to make equal groups”: Social Inclusion in Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to analyze interethnic relationships in inclusive elementary schools in Czech Republic. Special attention is paid to the social distance dynamics in the inclusive classroom. The article sheds light on aspects of social inclusion in educational settings. The text illustrates that in the politics of belonging and inclusion there is a connection between the social position of Roma pupils and the teacher’s attitude. The article is based on qualitative, inductive, and ethnographic fieldwork. The central method of the fieldwork was observation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český lid : etnologický časopis

  • ISSN

    0009-0794

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    105

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    45-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046375135