Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Vy jste dole, my nahoře!": Sociální a etnické hranice v základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F16%3A10329371" target="_blank" >RIV/00216208:11240/16:10329371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lidemesta.cz/archiv/cisla/18,-2016,-3/%E2%80%9Evy-jste-dole,-my-nahore!%E2%80%9C-socialni-a-etnicke-hranice-v-zakladni-skole.html" target="_blank" >http://lidemesta.cz/archiv/cisla/18,-2016,-3/%E2%80%9Evy-jste-dole,-my-nahore!%E2%80%9C-socialni-a-etnicke-hranice-v-zakladni-skole.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Vy jste dole, my nahoře!": Sociální a etnické hranice v základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek zkoumá sociální dynamiku marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na proces konstruování hranic a na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi v základní škole. Všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje postavení žáků v hierarchii, a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Článek je založen na dlouhotrvajícím kvalitativním a etnografickém výzkumu. Stěžejní metodou výzkumu byla metoda etnografického pozorování. Výzkum byl do jisté míry ukotven v interakcionismu. Článek osvětluje mnoho aspektů sociální exkluze ve školním prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    "You're Down, We're Up!": Social and Ethnic Boundaries in Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores the dynamics of social marginality and dominance in educational settings. Special attention is paid to the role of schools in the process of boundary constructions. The article deals with social distance dynamics among pupils in elementary school, and observes how these dynamics strengthen or weaken their position in the hierarchy. The text describes social interaction in a group of children, and records the context in which the inclusion or exclusion of those who are seen as the bearers of an identity other than the group dominant identity takes place, and whether it has the character of ethnic or social class. The article is based on long-term, qualitative, inductive, and ethnographic fieldwork. The central method of the fieldwork was ethnographic observation. To large degree, the research was conducted in the framework of interactionism. The article sheds light on many aspects of social exclusion in educational settings and on the obstacles of educational research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lidé města

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    441-462

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus