"Už nechceme chodit do školy společně s romskými dětmi": segregace v obci a slovenském vzdělávacím systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10360301" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10360301 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/6446" target="_blank" >https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/6446</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/AI2017-1-45" target="_blank" >10.5817/AI2017-1-45</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Už nechceme chodit do školy společně s romskými dětmi": segregace v obci a slovenském vzdělávacím systému
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je blíže prozkoumat sociální dynamiku marginality a dominance v obci, která se nachází v západním Slovensku. Speciální pozornost je věnována vybraným aspektům mezietnického soužití a procesu konstruování identity. Příspěvek objasňuje některé aspekty rozvoje identity ve školním i mimoškolním prostředí a ukazuje, jak zastupitelé obce svým jednáním ovlivňují proces konstruovaní hranic mezi Romy a Neromy. Předkládaný text je založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Makrosociálním rámcem výzkumu jsou témata fungování slovenského školství, zejména jeho integrační a segregační tendence.
Název v anglickém jazyce
"We don't want to go to the same school with Roma children anymore": Segregation in the Village and the Slovak School System
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to explore the dynamics of social marginality and dominance in one locality in western part of the Slovak Republic. Special attention is paid to interethnic coexistence and identity construction process. The article especially sheds light on many aspects of identity development in school and non-school settings and demonstrates how the process of boundary constructions is influenced by a range of political activities of community councils. The text is based on long-term, qualitative inductive and ethnographic fieldwork. The research is set within a larger social scale topic of research of integration and segregation tendencies in the Slovak school system.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Anthropologia Integra
ISSN
1804-6657
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
45-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—