Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Vyvolení, outsideři a Romové": selekce žáků v základní škole s výběrovými třídami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10337876" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10337876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.uet.sav.sk/files/etno1-2017-text-web.pdf" target="_blank" >http://www.uet.sav.sk/files/etno1-2017-text-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Vyvolení, outsideři a Romové": selekce žáků v základní škole s výběrovými třídami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek zkoumá selekci ve školním prostředí. Zvláštní pozornost je věnována základní škole v západní části Slovenské republiky. Text ukazuje, jak školní mechanismy pomáhají utvářet sociální hranice mezi žáky a sociálními skupinami. Kromě toho také osvětluje mnohé aspekty, týkající se společenského postavení romských žáků ve školním prostředí. V tomto kontextu text poukazuje, že postavení romských žáků je závislé na sociálním prostoru v budově školy a na interakci školního a mimoškolního prostředí. Článek přispívá k diskuzi v oblasti vzdělávání, sociální nerovnosti a interetnických vztahů. Vychází z terénního výzkumu, který byl založen na pozorování a nestrukturovaných rozhovorech.

  • Název v anglickém jazyce

    "The Chosen Ones, Outsiders and Roma": Selection of Pupils at an Elementary School with Honors Classes

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing from an ethnography study, this article examines the process of selection in educational settings. Special attention is paid to one elementary school in western part of Slovak Republic. The article outlines how school mechanisms help to shape the social boundaries among pupils and social groups. The article also sheds light on many aspects of social position of Roma pupil. In this context, the text says that Roma pupil position depends on the social space in the school building and interaction of school and non-school settings. The text brings into dialogue various themes on education, social inequality and interethnic relationship. The fieldwork is based on observation and unstructured interviews.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovenský národopis

  • ISSN

    1335-1303

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    26-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus