Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GRAPHOMOTOR SKILLS OF PRE-SCHOOL CHILDREN: PILOTAGE OF SCREENING SCALE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014441" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GRAPHOMOTOR SKILLS OF PRE-SCHOOL CHILDREN: PILOTAGE OF SCREENING SCALE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Early fine graphomotor skills are recognized as an important school readiness skill associated with later academic success, and secondarily graphomotor difficulties at school interfere with the entire pupil&apos;s personality (in extreme cases, they may lead to serious psychological disorders). Well-timed diagnostics and specialized programs for developing children&apos;s graphomotor skills can minimize these risks. The aim of this study is to develop a new screening tool for identification of children with graphomotor difficulties already at pre-school age. We have developed the first version of the scale containing 28 items, which can be divided in five areas: the relationship of the child to motor activities, the circumstances of the drawing activity, the properties of the drawing lines, the properties of the spontaneous drawings and the handling of specific graphic elements. Pilotage carried out with N = 35 children and N = 2 kindergarten teachers showed that some items have low differentiation potential, some of them were excluded from further research and, two new items were added. The final version of the scale includes 22 items and will be used for extensive data collection and evaluation standards specification in a follow-up study.

  • Název v anglickém jazyce

    GRAPHOMOTOR SKILLS OF PRE-SCHOOL CHILDREN: PILOTAGE OF SCREENING SCALE

  • Popis výsledku anglicky

    Early fine graphomotor skills are recognized as an important school readiness skill associated with later academic success, and secondarily graphomotor difficulties at school interfere with the entire pupil&apos;s personality (in extreme cases, they may lead to serious psychological disorders). Well-timed diagnostics and specialized programs for developing children&apos;s graphomotor skills can minimize these risks. The aim of this study is to develop a new screening tool for identification of children with graphomotor difficulties already at pre-school age. We have developed the first version of the scale containing 28 items, which can be divided in five areas: the relationship of the child to motor activities, the circumstances of the drawing activity, the properties of the drawing lines, the properties of the spontaneous drawings and the handling of specific graphic elements. Pilotage carried out with N = 35 children and N = 2 kindergarten teachers showed that some items have low differentiation potential, some of them were excluded from further research and, two new items were added. The final version of the scale includes 22 items and will be used for extensive data collection and evaluation standards specification in a follow-up study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2875-2879

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Palma

  • Místo konání akce

    Palma, SPAIN

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530893702148