Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D technology in the cultural heritage and education context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016047" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016047 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/19:50016047

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/cms.action?id=20230" target="_blank" >http://www.naun.org/cms.action?id=20230</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D technology in the cultural heritage and education context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. Within the vast framework of cultural heritage, this paper deals with using 3D technologies suitable for digitalization of cultural heritage and utilization of its results in education. Firstly, the text focuses on basic criteria selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building and its implementation into a serious game. The second focus is on possible ways in which 3D technologies can impact the process of teaching history to elementary school pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    3D technology in the cultural heritage and education context

  • Popis výsledku anglicky

    Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. Within the vast framework of cultural heritage, this paper deals with using 3D technologies suitable for digitalization of cultural heritage and utilization of its results in education. Firstly, the text focuses on basic criteria selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building and its implementation into a serious game. The second focus is on possible ways in which 3D technologies can impact the process of teaching history to elementary school pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2019

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    59-64

  • Kód UT WoS článku

    000472086300008

  • EID výsledku v databázi Scopus