3D technology in the cultural heritage and education context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016047" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016047 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/19:50016047
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/cms.action?id=20230" target="_blank" >http://www.naun.org/cms.action?id=20230</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
3D technology in the cultural heritage and education context
Popis výsledku v původním jazyce
Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. Within the vast framework of cultural heritage, this paper deals with using 3D technologies suitable for digitalization of cultural heritage and utilization of its results in education. Firstly, the text focuses on basic criteria selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building and its implementation into a serious game. The second focus is on possible ways in which 3D technologies can impact the process of teaching history to elementary school pupils.
Název v anglickém jazyce
3D technology in the cultural heritage and education context
Popis výsledku anglicky
Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. Within the vast framework of cultural heritage, this paper deals with using 3D technologies suitable for digitalization of cultural heritage and utilization of its results in education. Firstly, the text focuses on basic criteria selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building and its implementation into a serious game. The second focus is on possible ways in which 3D technologies can impact the process of teaching history to elementary school pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2019
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
59-64
Kód UT WoS článku
000472086300008
EID výsledku v databázi Scopus
—