Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016046" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21507-1_28" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21507-1_28</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21507-1_28" target="_blank" >10.1007/978-3-030-21507-1_28</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. In digitalization processes, both 2D and 3D technologies are applied, these two methods are often combined. Within the vast framework of cultural heritage, this paper is devoted to the use of modern digital technologies in the sphere of historical monuments; it focuses specifically on selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building. We present an outline of basic selecting criteria first; then these criteria will be analysed within the framework of a case study focused on a 3D software appropriate for digitalization of historical monuments developed for and implemented in a serious game.

  • Název v anglickém jazyce

    3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games

  • Popis výsledku anglicky

    Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. In digitalization processes, both 2D and 3D technologies are applied, these two methods are often combined. Within the vast framework of cultural heritage, this paper is devoted to the use of modern digital technologies in the sphere of historical monuments; it focuses specifically on selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building. We present an outline of basic selecting criteria first; then these criteria will be analysed within the framework of a case study focused on a 3D software appropriate for digitalization of historical monuments developed for and implemented in a serious game.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Physics, System Science and Computers III

  • ISBN

    978-3-030-21506-4

  • ISSN

    1876-1100

  • e-ISSN

    1876-1119

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    190-195

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Dubrovník

  • Datum konání akce

    26. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku