3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016046" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21507-1_28" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21507-1_28</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21507-1_28" target="_blank" >10.1007/978-3-030-21507-1_28</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games
Popis výsledku v původním jazyce
Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. In digitalization processes, both 2D and 3D technologies are applied, these two methods are often combined. Within the vast framework of cultural heritage, this paper is devoted to the use of modern digital technologies in the sphere of historical monuments; it focuses specifically on selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building. We present an outline of basic selecting criteria first; then these criteria will be analysed within the framework of a case study focused on a 3D software appropriate for digitalization of historical monuments developed for and implemented in a serious game.
Název v anglickém jazyce
3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games
Popis výsledku anglicky
Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. In digitalization processes, both 2D and 3D technologies are applied, these two methods are often combined. Within the vast framework of cultural heritage, this paper is devoted to the use of modern digital technologies in the sphere of historical monuments; it focuses specifically on selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building. We present an outline of basic selecting criteria first; then these criteria will be analysed within the framework of a case study focused on a 3D software appropriate for digitalization of historical monuments developed for and implemented in a serious game.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied Physics, System Science and Computers III
ISBN
978-3-030-21506-4
ISSN
1876-1100
e-ISSN
1876-1119
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
190-195
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Dubrovník
Datum konání akce
26. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—