Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání pro život zodpovědný k lidem a přírodě dle J. A. komenského

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016068" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016068 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf" target="_blank" >https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání pro život zodpovědný k lidem a přírodě dle J. A. komenského

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zodpovědnost, kterou bychom chtěli edukačně pěstovat, je především morální či etická zodpovědnost. Naučit jedince trivium či kvadrivium představuje určité pedagogické umění, ale to současná škola obstojně ovládá. Co nám dělá potíže, je formování charakteru čili etická dimenze vzdělávacího úsilí. Proto se zde na ni zaměříme. Nebudeme zde pojednávat různé etické teorie jako například deontologická etika, pragmatická etika, etika ctnosti apod., nebudeme zde ani vykládat jednotlivé metodologické přístupy, jako jsou deskriptivní etika, normativní etika, aplikovaná atd. Půjde tu o tři základní dimenze nebo rozměry, které obsahuje každá etika, resp. etická výchova. Konkrétně jde o tzv. individuální etiku, sociální etiku a meta-etiku. Je-li jakékoli jednání zodpovědné, tj. dobré, je dobré na úrovni individuální, sociální i meta-etické.

  • Název v anglickém jazyce

    Education for life responsible to people and the nature according to J. A. Comenius

  • Popis výsledku anglicky

    The responsibility we would like to cultivate in educational terms is primarily moral or ethical responsibility. Teaching an individual a trivium or a quadrivium is a certain pedagogical art, but this is well-established in contemporary school. What makes us trouble is the shaping of the character or ethical dimension of the educational effort. That is why we will focus on it here. We will not discuss various ethical theories such as deontological ethics, pragmatic ethics, virtue ethics, etc., nor will we explain individual methodological approaches such as descriptive ethics, normative ethics, applied ethics, etc. There will be three basic dimensions that each ethics, respectively. ethical education. Specifically, the so-called individual ethics, social ethics and meta-ethics. If any action is responsible, ie good, it is good at the individual, social and meta-ethical level.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí

  • ISBN

    978-80-7435-755-8

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    14-21

  • Počet stran knihy

    267

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS kapitoly