Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional Experiences of Future Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016233" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016233 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F55.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F55.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.55" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.11.55</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional Experiences of Future Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The submitted contribution focuses on emotional regulation in novice teachers and compares it with how teachers with more practical experience work with emotions. Depending on these strategies, not only pupils are affected, for instance by the classroom climate, but also teachers and their satisfaction with their occupation, self-efficacy, etc. The research was conducted by means of a qualitative questionnaire with open-ended questions and the results were analysed and subsequently compared to a similar research study by Sutton (2004). The comparison showed a tendency in novice teachers to be authentic in their emotions, mainly in terms of positive emotions, and to most often use responsive strategies for their regulation. Their motive is mainly self-preservation, compared to more experienced teachers who regulate their emotions mainly for the purpose of learning efficiency. Novice teachers used suppression, pretence and masking as strategies. More experienced teachers used preventive strategies more, to prevent triggers and situations in which unwanted emotions appeared.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Experiences of Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted contribution focuses on emotional regulation in novice teachers and compares it with how teachers with more practical experience work with emotions. Depending on these strategies, not only pupils are affected, for instance by the classroom climate, but also teachers and their satisfaction with their occupation, self-efficacy, etc. The research was conducted by means of a qualitative questionnaire with open-ended questions and the results were analysed and subsequently compared to a similar research study by Sutton (2004). The comparison showed a tendency in novice teachers to be authentic in their emotions, mainly in terms of positive emotions, and to most often use responsive strategies for their regulation. Their motive is mainly self-preservation, compared to more experienced teachers who regulate their emotions mainly for the purpose of learning efficiency. Novice teachers used suppression, pretence and masking as strategies. More experienced teachers used preventive strategies more, to prevent triggers and situations in which unwanted emotions appeared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    458-469

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000569023400055