Studentská hodnocení výuky s využitím dotazníku CEQ: analýza zahraničních zkušeností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016516" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016516 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/19:10416137
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/13258" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/13258</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2019-3-290" target="_blank" >10.5817/PedOr2019-3-290</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studentská hodnocení výuky s využitím dotazníku CEQ: analýza zahraničních zkušeností
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie si klade za cíl představit jeden z celosvětově nejvyužívanějších dotazníků k hodnocení výuky studenty, Course Experience Questionnaire (CEQ). V úvodním oddíle studie seznamuje s teoretickým zázemím vzniku a úprav dotazníku. Na základě analýzy 103 empirických a přehledových studií popisujících zkušenosti s tvorbou, ověřováním i využíváním dotazníku v různých vzdělávacích kontextech a ve více než 20 zemích světa přináší doklady o jeho psychometrických vlastnostech a možnostech využití. Diskutován je potenciální přínos dotazníku pro studentské evaluace v aktuálních podmínkách českého vysokého školství.
Název v anglickém jazyce
Student evaluation of teaching using CEQ questionnaire: analysis of foreign experience
Popis výsledku anglicky
The review study aims to introduce one of the world’s most widely used questionnaires of student evaluation of teaching, the Course Experience Questionnaire (CEQ). It introduces the theoretical background of the creation and modiϐication of the questionnaire and on the basis of an analysis of 103 empirical and review studies describing experience with the creation, veriϐication and use of the questionnaire in various educational contexts and in more than 20 countries brings evidence of its psychometric properties and possibilities of use. Finally, the potential contribution of the questionnaire to student evaluations in the current conditions of Czech higher education is discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
46
Strana od-do
290-335
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—