Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od verbálních vtipů k důvtipu a k aktuálním tématům mladších adolescentů; báze pro testování skrze výtvarná zadání na ZŠ a ZUŠ. Část 1.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50017552" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50017552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od verbálních vtipů k důvtipu a k aktuálním tématům mladších adolescentů; báze pro testování skrze výtvarná zadání na ZŠ a ZUŠ. Část 1.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Skrze humor se členové vrstevnických kultur období rané adolescence vyrovnávají s těžko uchopitelnými životními tématy starších generací. Text pojednává o kvalitách formy humoru – vtipu. Pozornost je zaměřená na charakter pointy, popis hrdiny a řadu dalších ukazatelů, které zcela jasně odkazují k částem kultury dospělých, se kterými se naši žáci aktuálně potýkají. Kvalitativní obsahová analýza tří nejlepších vtipů od 181 žáků je východiskem ke zkoumání humoru a vtipu v oboru výtvarné výchovy.

  • Název v anglickém jazyce

    From the verbal jokes to the wit. Part No. 1.

  • Popis výsledku anglicky

    Members of early adolescence peer cultures cope with the difficult life issues of older generations through humour. The article discusses qualities of a joke as a form of humour. It focuses on the character of the point of the joke, the description of hero and a number of other indicators that clearly refer to the parts of adult culture that our pupils are currently struggling with. Qualitative content analysis of three best jokes from the sample of 181 pupils represents a starting point for the study of humour and joke in the practice of art education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

    2695-0669

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    50-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus