Od verbálních vtipů k důvtipu a k aktuálním tématům mladších adolescentů; báze pro testování skrze výtvarná zadání na ZŠ a ZUŠ. Část 1.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50017552" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50017552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od verbálních vtipů k důvtipu a k aktuálním tématům mladších adolescentů; báze pro testování skrze výtvarná zadání na ZŠ a ZUŠ. Část 1.
Popis výsledku v původním jazyce
Skrze humor se členové vrstevnických kultur období rané adolescence vyrovnávají s těžko uchopitelnými životními tématy starších generací. Text pojednává o kvalitách formy humoru – vtipu. Pozornost je zaměřená na charakter pointy, popis hrdiny a řadu dalších ukazatelů, které zcela jasně odkazují k částem kultury dospělých, se kterými se naši žáci aktuálně potýkají. Kvalitativní obsahová analýza tří nejlepších vtipů od 181 žáků je východiskem ke zkoumání humoru a vtipu v oboru výtvarné výchovy.
Název v anglickém jazyce
From the verbal jokes to the wit. Part No. 1.
Popis výsledku anglicky
Members of early adolescence peer cultures cope with the difficult life issues of older generations through humour. The article discusses qualities of a joke as a form of humour. It focuses on the character of the point of the joke, the description of hero and a number of other indicators that clearly refer to the parts of adult culture that our pupils are currently struggling with. Qualitative content analysis of three best jokes from the sample of 181 pupils represents a starting point for the study of humour and joke in the practice of art education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
2695-0669
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
50-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—