Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring EFL Novice Teachers’ Views on Teaching Practicum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018580" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring EFL Novice Teachers’ Views on Teaching Practicum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching practicum represents a keystone moment for all students teachers. During the practicum, student teachers realise - perhaps for the first time - what their future profession will entail and whether it is really the career they want to pursue. As such, it is of cardinal importance in pre-service teacher preparation. Our paper describes the results of a questionnaire-based research study focusing on English as a foreign language (EFL) novice teachers’ views on teaching practicum completed at the University of Hradec Králové, and discusses possible means of ensuring its increased efficiency.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring EFL Novice Teachers’ Views on Teaching Practicum

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching practicum represents a keystone moment for all students teachers. During the practicum, student teachers realise - perhaps for the first time - what their future profession will entail and whether it is really the career they want to pursue. As such, it is of cardinal importance in pre-service teacher preparation. Our paper describes the results of a questionnaire-based research study focusing on English as a foreign language (EFL) novice teachers’ views on teaching practicum completed at the University of Hradec Králové, and discusses possible means of ensuring its increased efficiency.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Voices of Creativity and Reason in English Language Teaching

  • ISBN

    978-1-5275-7519-6

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    193-211

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle Upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly