Exploring EFL Novice Teachers’ Views on Teaching Practicum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018580" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring EFL Novice Teachers’ Views on Teaching Practicum
Popis výsledku v původním jazyce
Teaching practicum represents a keystone moment for all students teachers. During the practicum, student teachers realise - perhaps for the first time - what their future profession will entail and whether it is really the career they want to pursue. As such, it is of cardinal importance in pre-service teacher preparation. Our paper describes the results of a questionnaire-based research study focusing on English as a foreign language (EFL) novice teachers’ views on teaching practicum completed at the University of Hradec Králové, and discusses possible means of ensuring its increased efficiency.
Název v anglickém jazyce
Exploring EFL Novice Teachers’ Views on Teaching Practicum
Popis výsledku anglicky
Teaching practicum represents a keystone moment for all students teachers. During the practicum, student teachers realise - perhaps for the first time - what their future profession will entail and whether it is really the career they want to pursue. As such, it is of cardinal importance in pre-service teacher preparation. Our paper describes the results of a questionnaire-based research study focusing on English as a foreign language (EFL) novice teachers’ views on teaching practicum completed at the University of Hradec Králové, and discusses possible means of ensuring its increased efficiency.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Voices of Creativity and Reason in English Language Teaching
ISBN
978-1-5275-7519-6
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
193-211
Počet stran knihy
275
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle Upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—