Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohledy na diagnostiku školní připravenosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018684" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohledy na diagnostiku školní připravenosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Včasná pedagogická diagnostika v oblastech, které určují následnou školní (ne)úspěšnost dítěte, může podpořit snahu o dosažení prevence obtíží ve vzdělávání upřednostňovanou před hašením požáru ve chvíli, kdy se nedostatek projevil jako bariéra v dosahování školních úspěchů. Cílem této monografie je shrnout a představit výsledky dvouletého projektu zaměřeného na pedagogickou diagnostiku a zasadit je do kontextu stále diskutovaného tématu školní připravenosti a odkladu školní docházky. Za použití diagnostického nástroje iSophi autorky otestovaly dětí v mateřských školách a přípravných třídách, porovnaly jejich výsledky s výsledky rodičovských dotazníků a mapovaly přístupy učitelů mateřských škol k diagnostice dětí předškolního věku. Ze závěrů vyplývá, že diagnostický materiál iSophi se prokázal jako přínosný ukazatel a zároveň uživatelsky příjemný nástroj pro učitele, a také si získal oblibu u rodičů, kteří si utvořili lepší představu o tom, co všechno školní připravenost obnáší. Autorky vnímají tento výsledek pozitivně, avšak zdůrazňují, že se jedná pouze o první krok. Dalším důležitým krokem je proměna získaných výsledků ve vhodné intervenční kroky, a to ve škole i v domácím prostředí, pro které je zapotřebí spolupráce všech stran trojúhelníku: dítěte, rodiče a učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Views on school readiness diagnostics

  • Popis výsledku anglicky

    Early pedagogical diagnostics in the areas that determine the child&apos;s subsequent school success/failure can support the efforts to achieve prevention of educational difficulties, which is preferred to firefighting at a time when the deficiency proved to be a barrier to achieving school success. The aim of this monograph is to summarize and present the results of a two-year project focused on pedagogical diagnostics and to place it in the context of the still-discussed topic of school readiness and postponement of school attendance. Using the iSophi diagnostic tool, the authors tested children in kindergartens and preparatory classes, then compared their results with the results of parent questionnaires and finally mapped the approaches of kindergarten teachers to the pedagogical diagnostics of preschool children. The findings show that iSophi diagnostic material has proven to be a useful indicator as well as a user-friendly tool for teachers, and it has also gained popularity among parents, who now have a better idea of what school readiness entails. The authors perceive this result positively, but emphasize that this is only the first step. Another important step is the transformation of the obtained results into appropriate intervention steps, both at school and at home, which require the cooperation of all sides of the triangle: the child, parents and teachers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7465-508-1

  • Počet stran knihy

    130

  • Název nakladatele

    P. Mervart

  • Místo vydání

    Červený Kostelec

  • Kód UT WoS knihy