Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When in doubt, читайте русскую классику... IKK a čtenářství v mezipředmětových souvislostech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50019063" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50019063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    When in doubt, читайте русскую классику... IKK a čtenářství v mezipředmětových souvislostech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola je zaměřena na možné způsoby prezentace umělecké literatury ve výuce ruského jazyka a na uměleckou literaturu jako důležitou složku při získávání interkulturní komunikační kompetence. Současný přístup k výuce literatury musí respektovat tradici (kánon ruské literatury v českém prostředí), ale také zohlednit proměňující se kontext. Nové tendence se projevují jednak v prostoru současné literatury, zejména v její tendenci k transnacionálnímu a translingválnímu, ale i multimodálnímu charakteru, zároveň také v kontextu současné školy (přítomnost žáků a studentů s odlišným mateřským jazykem). Způsob zařazení umělecké literatury do výuky by měl být natolik komplexní, aby zahrnoval také složku hodnotovou a emoční, a aby tak mohl vést k posílení osobnostní identity čtenáře. Měl by využívat průřezová témata, stejně jako potenciál mezipředmětových vztahů. Součástí kapitoly je i prezentace výsledků rozhovorů vedených na vybraných školách královéhradeckého kraje a analýza relevantních kurikulárních dokumentů.

  • Název v anglickém jazyce

    When in doubt, chitaite russkuiu klassiku... Intercultural communicative competence and reading as intercurricular topic

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents different approaches towards using fiction in Russian language class, it shows fiction as an important component of education oriented towards intercultural communicative competence. Contemporary approach towards teaching literary history and using fiction in foreign language classes has to respect existing tradition (the Russian literature canon) as well as contemporary context. New tendencies manifest themselves in transnational and translingual character of contemporary literature, in its multimodal character. The context of comteporary postmigration society. The way fiction is used in foreign language class should be complex, value and emotion oriented, so that it can help the pupils pursue their search for identity. It sould also use the potential of cross-curricular connections.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků

  • ISBN

    978-80-261-1078-1

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    110-117

  • Počet stran knihy

    205

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly